ZANIMLJIVA PRIČA IZ VRHA PREDSJEDNIŠTVA

Peugeot je obilježio vozni park francuski predsjednika, sve je krenulo s Type 156

Dojmljivost, profinjenost, zaštita… vozilo predsjednika Republike puno je više od automobila! Peugeot već pola stoljeća ima taj zadatak…

Prvo imamo noviju povijest, koja je zapravo tek započela. A Emmanuel Macron, novoizabrani predsjednik, stigao je na svoju ceremoniju 14. srpnja 2017. u Peugeotu 5008. Ovaj je automobil zadržao tijekom svojih prvih pet godina na dužnosti i to ga vjerojatno čini najfotografiranijim automobilom u posljednjih pet godina. To ne znači nužno da je najpoznatiji. Iz očitih sigurnosnih razloga, Predsjedništvo Republike odredilo je tajnost podatke o automobilu. Ono što znamo jest da je ovaj Peugeot 5008 proizveden, kao i svi 5008, u tvornici u Rennesu, a zatim je povjeren Centigonu, specijaliziranoj tvrtki koja je izvršila sigurnosna pojačanja na vozilu. Za ostalo, jedina navedena informacija odnosi se na raspored stražnjih sjedala (2 sjedala umjesto 3, sa specifičnom središnjom konzolom), ugradnju prednjih žmigavaca na rešetku hladnjaka i značku Predsjedništva Republike pričvršćenu na karoseriju. Sve ostalo je stroga tajna!

Kako je sve krenulo?

Peugeot Type 156 . Alexandre Millerand

Povijest Peugeota i Francuske Republike započela je 1920-ih. Alexandre Millerand izabran za predsjednika Republike – 23. rujna 1920., vozio je Peugeot Type 156 iz 1921. Type 156 bio je prvi automobil koji se proizvodio u Sochauxu i bio je vrh ponude za marku u to vrijeme, s impresivnim rednim 6-cilindričnim motorom od 5.954 cm3 koji razvija – 25 KS!

Peugeot 604 –  Valéry Giscard d’Estaing

Više od pola stoljeća kasnije Francuzi su za svog predsjednika izabrali Valéry Giscard d’Estaing, koji je ponovno doveo Peugeot pred Elizejsku palaču 1975. godine, u godini kada je lansirana nova perjanica marke, PEUGEOT 604. Još jedna inovacija koju je zahtijevao izrazito moderan šef države: predsjednički automobili više nisu bili crni, već “zeleni kao mahovina”.

Tijekom sedmogodišnjeg mandata Elizejska palača naručila je četiri Peugeota 604. Tri od njih bili su serijski modeli, vrhunske SL verzije pokretane 2,6-litrenim V6 motorom od 136 konjskih snaga, koje je predsjednik ponekad volio voziti sam. Uz njih, Peugeot 604 Presidential Limousine rezerviran je za svečane prilike. Izrađen u suradnji s proizvođačem karoserija Heuliez, ima međuosovinski razmak produljen za 62 centimetra, zahvaljujući luksuzno opremljenim stražnjim sjedalima i krovu prekrivenom crnom imitacijom.

S druge strane, ljudi iz protokola predsjednika nisu odobrili Peugeot 604 “landaulet” (stražnja sjedala koja se mogu otvoriti) kako je predložio proizvođač karoserija Chapron. Jedinstveni primjerak izgrađen 1979. na kraju je isporučen predsjedniku Nigera.

Peugeot 605 – François Mitterrand

1991. Elizejska palača nabavila je Peugeot 605 koji je produžila i blindirala tvrtka Labbé (koja je kasnije postala Centigon, tvrtka koja je pripremila predsjednički Peugeot 5008). Ovaj model je bio opremljen V6 motorom od 170 KS, te je bio opremljen čeličnom oklopom visoke čvrstoće i prozorima od neprobojnog stakla i polikarbonatnog kompozita. U brojkama: 2.500 kg, što je 1.000 kg više od standardnog 605 V6! Ovu su limuzinu uglavnom koristili šefovi država ugošćeni u Francuskoj, poput Mihaila Gorbačova, Hosnija Mubaraka i pape Ivana Pavla II.

Jacques Chirac i Peugeot modeli

Tijekom svog dvanaestogodišnjeg mandata u Elizejskoj palači, Jacques Chirac redovito je koristio Peugeot 607 koji se pridružio voznom parku Predsjedništva Republike. No Peugeot koji je bez sumnje ostavio najveći dojam na Francuze tada je crveni Peugeot 205 SR, 1984., kojeg je predsjednikova supruga sama vozila cestama Corrèzea…

Peugeot 607 PaladineNicolas Sarkozy

Peugeot 607 Paladine bio je vjerojatno najspektakularniji i kratkotrajni predsjednički automobil Pete Republike. 2007. tim Nicolasa Sarkozyja tražio je vozilo koje bi simboliziralo obnovu i modernost kada se novi predsjednik vozio Champs Elysées na dan svoje inauguracije. Netko se sjetio konceptnog automobila Peugeot 607 Paladine predstavljenog na Ženevskom sajmu automobila 2000. godine. Proizveden za Peugeot od strane proizvođača karoserija Heuliez, ovaj spektakularni 607 je limuzina duga više od 5 metara pretvorena u landaulet sa staklenim krovom na uvlačenje koji prekriva stražnja sjedala. Interijer je luksuzno opremio tapetar Hermès s veličanstvenom plavom i krem ​​kožom, šankom, dvije vrhunske elektro podesive fotelje i sklopivim sjedalom okrenutim leđima prema cesti za suputnika.

Na zahtjev tima Nicolasa Sarkozyja, 607 Paladine uzet je iz muzeja Peugeot i 16. svibnja 2007. Francuska i svijet bili su iznenađeni ugledavši ga na Champs-Elysées. Unatoč brojnim promjenama koje je pretrpio, automobil je i dalje jednako elegantan kao i standardni 607. S druge strane, ugradnja mehanizma za uvlačenje krova značila je da je spremnik goriva morao biti manji: njegov kapacitet sada iznosi samo 6 litara . Ono što nije bio problem za konceptni automobil brzo je postalo izazov pri redovitom korištenju, s obzirom na težinu automobila i nevjerojatan apetit njegovog V6 motora. Stoga je odlučeno da se PEUGEOT 607 Paladine više ne koristi.

Predsjednička pitanja

Jedna ili dvije zastave? Protokolom je precizno definirana “ukrašenost” predsjedničkog automobila. Kada je predsjednik Republike u automobilu na službenoj prigodi, automobil je ukrašen francuskom zastavom pričvršćenom na desnom prednjem dijelu vozila na strani gdje šef države ulazi i izlazi. Kada je drugi šef države ili vlade s francuskim predsjednikom, zastava njegove zemlje je pričvršćena na prednjoj lijevoj strani, na strani gdje on ulazi i izlazi iz vozila.

Koja registarska tablica? Sve do 70-ih Elizejska palača imala je rezerviranu upotrebu registarskih tablica od 1PR75 do 5PR75 za predsjednički automobil. Nekoliko je vozila registrirano s oznakom 1PR75. Toj tradiciji je sada došao kraj, a predsjednički automobili sada nose uobičajene registarske pločice koje kronološki, kao i svim vozilima, dodjeljuje Služba za registraciju vozila.

Što se događa s automobilima nakon što predsjednik ode? Nema pravila. Neki se čuvaju u Elysée voznom parku, drugi se prodaju ili daju muzejima. Na primjer, Millerandov Type 156, Giscard d’Estaingova limuzina PEUGEOT 604, Mitterrandova limuzina PEUGEOT 605 i PEUGEOT 607 Paladine čuvaju se u Musée de l’Aventure Peugeot.

Foto: Peugeot

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo