Više od 10.000 kilometara testiranja izvan ceste

Porsche 911 Dakar, dobro vidite, ‘Elfer’ za off-road avanture odbrojava do premijere!

Naziv modela označava i podsjeća na prvu ukupnu pobjedu Porschea na reliju Pariz-Dakar. Trijum se odvio 1984. u modificiranom Porscheu 911 – koji je prvi put bio opremljen sustavom pogona na sva četiri kotača.

U testiranju automobila, razvojni inženjeri oko generalnog voditelja projekta Achima Lampartera nisu se ograničili samo na intenzivno korištenje terenskih poligona u Weissachu. Zapravo, razvojni tim testirao je 911 Dakar diljem svijeta pod ekstremnim uvjetima, na dionici ukupno dugoj više od pola milijuna km, uključujući više od 10.000 km izvan ceste. Testna staza Château de Lastours u južnoj Francuskoj, na primjer, korištena je za testiranje upravljanja automobilom na tipičnim rally stazama i za fino podešavanje ovjesa. Kilometar za kilometrom Porsche 911 Dakar pokazao se stvarno dojmljivim.

Na sajmu automobila u Los Angelesu 16. studenog 2022. (po našem vremenu 17. studenoga, 04:00 CET), Porsche će otkriti posebnu varijantu legendarnog 911: novi 911 Dakar. Bit će to prvi sportski automobil s dvoja vrata koji će nuditi izvanredne terenske sposobnosti.

“Sve Dakar ekipe dolaze ovamo testirati svoje automobile u Europi prije relija,” kaže Porscheov vozač Romain Dumas. Isprva je Francuz bio zbunjen zadatkom da vozi novi 911 u Château de Lastoursu, od svih mjesta. Ali zaprepaštenje je brzo ustupilo mjesto divljenju Dakarovim živahnim terenskim performansama. Čak i skokovi nisu bili problem za šasiju zahvaljujući robusnom dizajnu i povećanom razmaku od tla.

“Znao sam što 911 može učiniti na cesti,” kaže Dumas, “ali bio sam potpuno zapanjen koliko se dobro pokazao automobil ovdje na terenu.”

Dvostruki svjetski prvak u reliju, Walter Röhrl, naravno, nije mogao odoljeti prilici da 911 Dakar isproba na velikom testnom poligonu u Arjeplogu u Švedskoj. Debeli led zaleđenih jezera nudi Porscheovim test vozačima idealnu osnovu – realističniji scenarij od čistog leda.

S niskim koeficijentom trenja na snijegu, sve se svodilo na vuču i preciznost upravljanja. Čak i izvan ceste, Porsche 911 mora pružiti točnu povratnu informaciju. Veleposlanik marke Porsche Röhrl bio je oduševljen: “Automobil je nevjerojatno zabavan za vožnju”, te dodaje – “Sve radi tako precizno i ​​smireno. Nijedan kupac Porschea neće vjerovati što sve možete učiniti s ovim automobilom prije nego što ga sam provoza.”ž

Novi 911 Dakar također se morao dokazati na brzim pješčanim stazama i visokim dinama. U Dubaiju i Maroku, testni vozači nemilosrdno su vozili terenski sportski automobil uz strme 50-metarske dine na temperaturama do 45 stupnjeva Celzijusa.

“911 Dakar pokazao je zadivljujuće performanse čak i u pustinji,” kaže Frank Moser, potpredsjednik linije modela 911/718. “Posebno ovdje, 911 Dakar može maksimalno iskoristiti svoje konceptualne prednosti – kombinacija male težine, većeg razmaka od tla, snažnog motora postavljenog straga i kratkog međuosovinskog razmaka čine uzbudljivo iskustvo vožnje. I sam sam to mogao iskusiti na probnim vožnjama u Sahari.”

Nevjerojatno je što pišemo, ali ovaj 911 je stvaran i stiže!

Foto: Porsche

Autor