Porsche 911 GT3 (2021.): biser iz Zuffenhausena s atmosferskih 510 KS, najsnažniji bez turba

Porsche 911 GT3: filigranskim brušenjem i pojačanjem atmosferskog 6-cilindarskog boksera 4.0 na 510 KS pri 8400/min nabildani je Elfer postao još vatreniji, do stotke sprinta u 3,4 s, a može potegnuti 320 km/h…

Kad je nedavno iz Zuffenhausena stigao novi Porsche 911 GT3, bila je to demonstracija znanja, moći i luksuza. GT3 s atmosferskih 3996 cm nije najsnažniji Porsche 911. To je Porsche Turbo S s biturbo 3745 cm, sa 650 KS , koji ispaljuje 650 KS. Ali Porsche 911 GT3 je poseban. S 510 KS, to je, do dolaska još oštrijeg modela Porsche 911 RS s 530 KS (očekuje se početkom 2022.),

najsnažniji Elfer s atmosferskim motorom, dakle bez turbopunjača. Riječ je o sirovoj snazi, koja se otpušta samo na stražnje kotače, 6-stupanjskim ručnim mjenjačem ili 7-stupanjskim automatskim s dvije spojke (PDK). Stručnjaci iz Zuffenhausena su tehnološki biser, koji počiva na nepovoljnim temeljima (motor iza osi stražnjih kotača, međuosni razmak 2457 mm, kao u autu A-segmenta) izbrusili do savršenstva. Bokserski 6-cilindarski atmosferski motor obujma 3996 ccm temeljito je dorađen sustav ubrizgavanja i podešavanja faza ventila VarioCam, što je poboljšalo performanse, a elastičnost i eksplozivnost.

Sustav aktivnog ovjesa PASM (Porsche Active Suspension Management) prilagođava krutost i hod amortizera, ovisno o stilu vožnje. Posebna je pozornost posvećena aerodinamici te pri brzini od 300 km/h novi GT3 stvara pritisak na podlogu (downforce) od 1200 N, četiri puta veći nego kod prijašnje verzije. To bitno poboljšava stabilnost, cestovnog bolida mase 1540 kg.

Posebna je pozornost posvećena aerodinamici te pri brzini od 300 km/h novi GT3 stvara pritisak na podlogu (downforce) od 1200 N, četiri puta veći nego kod prijašnje verzije. To bitno poboljšava stabilnost, cestovnog bolida mase 1540 kg. Sprijeda su 20-colni aluminijski naplaci s gumama 255/35 ZR 20, a straga 21-colni, s gumama 315/30 ZR 21.

Uz brutalno ubrzanje Porsche 911 GT3, s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem, do stotke sprinta u samo 3,9 sekundu te postiže 320 km/h. Sa 7-stupanjskim automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom, ubrzanje do stotke se skraćuje na 3,4 s, uz neznatno manju ‘špicu’ – 318 km/h.

Porsche GT3 ugrađena supersportska elektronička kontrola stabilnosti PSM (Porsche Stability Management), koja omogućava isključenje kontrole stabilnosti (SC) i proklizavanja (TC), nakon čega je sve u rukama vozača. Dakle, Porsche 911 GT3 nije najsnažniji ni najbrži Elfer, ali je najuzbudljiviji. Taj užitak stoji 167.518 eura plus naša davanja.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin