SPORTAŠ NA KVADRAT

Porsche 911 Turbo S (2020.), raketni Elfer sa 650 KS, za 330 km/h i 2,7 sekundi

Broj 4711 označava slavnu kolonjsku vodu, A380 najveći putnički zrakoplov, 90-60-90 priziva sjećanje na zanosnu Marylin Monroe, a po broju 911 poznaje se najuzbudljiviji sportski automobil na svijetu – Porsche, zvani Elfer…

Među ultrasportskim autima Ferrari osvaja agresivnošću, Lamborghini budi strasti, Chevrolet Corvette pruža američki san, no već desetljećima zakon je – Porsche 911.
Automobil koji je bučno predstavljen 1963. na frankfurtskom salonu do danas je u osnovi neizmijenjen.

Debeli su razlozi za to. Porsche se sanja u dvadesetoj, kupuje u četrdesetoj i vozi do smrti. Zato nitko nije ni pomislio izmijeniti osnovnu formu i koncepciju. Zvuči nevjerojatno, ali ultrasportski Porsche 911, od milja zvani Elfer (njem. elf – 11), napravljen je na temeljima slavne i trome Volkswagen ‘bube’, remek djela dr. Ferdinanda Porschea iz 1934. Zajednički je kapljičast oblik, neovisan ovjes, bokser motor smješten iza osi stražnjih kotača…

Zlatnu seriju kultnog njemačkog kupea nastavlja novi 911 Turbo S. Njegovu moć potvrđuje najveća brzina veća od 330 km/h i ubrzanje do stotke u 2,7 sekunde! Na tržištu ima i bržih automobila, neki i bolje ubrzavaju, no tako je uglavnom u prospektu. Prvi 911 Turbo predstavljen je 1974. u Parizu.

Trolitreni 6-cilindarski zrakom hlađeni bokser motor turbopunjačem je pojačan na 260 KS, što je omogućavalo 250 km/h i ubrzanje do stotke u 5,8 sekundi. Sada Top Gun Elfer ispaljuje 650 KS, iz twin-turbobenzinskog bokserskog motora obujma 3745 ccm, a turbopunjači su VTG.

Više od snage znači najveći okretni moment od 800 Nm, pazite, riječ je o benzinskom, ne dizelskom motoru. To je i najjače oružje 911 Turba – dva turbopunjača nabijaju tlak na 2,4 bara. Kad je potrebna eksplozija snage tlak raste na 2,5 bara (overboost), a moment na 800 Nm. Radi zaštite od preopterećenja overboost traje najviše deset sekundi, no to je sasvim dovoljno da Elfer turbo ponizi sve živo na cesti.

Kako bi se tolika snaga prenijela na asfalt, ugrađen je pametan integralni pogon, koji umjesto trome visko spojke koristi višelamelnu, s elektromagnetskim upravljanjem. Prijenos snage je 4×4 preko PDK automatskog mjenjača s dvije spojke i osam stupnjeva.

Omjer prijenosa snage na prednje i stražnje kotače ovisno o prianjanju svakog kotača, ali uz ograničenje maksimalnog udjela snage na prednje kotače od 40 posto (40:60). To je važno radi zadržavanja dobre upravljivosti. Stigla je verzija Tiptronic S, s osam automatskih stupnjeva, koji se mogu birati ručicom na središnjem grebenu ili polugicama uz upravljač.

Brutalnost kojom se 911 Turbo obračunava s inercijom doslovce fascinacija, a odziv na gas toliko je munjevit da neiskusnije vozače može iznenaditi. Uz uzbudljivu glazbu iz ispušnih cijevi u samo 8,9 sekundi dinamitski Elfer hvata 200 km/h.
Najveća je brzina 330 km/h.

Zanimljivo, novi Top Gun Elfer sprijeda leži na 20-colnim alu naplacima, s gumama 255/35, a straga na 21-colnim s ‘valjcima’ 315/30. Sustavom upravlja Porsche Traction Management. uz pomoć PDCC (Porsche Dynamic Chassis Control) hidrauličkog aktivnog anti-roll stabilizacijskog sustava i PCCB (Porsche Ceramic Composite Brake) keramičkih diskova postiže se dinamika vožnje i stabilnost sportskog bolida.

O ovome iznimnom modelu još će biti riječi, ali tome je prilagođena i cijena, koja će na našem tržištu biti veća od milijun i pol kuna. Ali, to je Top Gun Porsche 911, Elfer oštriji nego ikad. Samo je letjeti ljepše…

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj