LUSKUZ I SPORT

Porsche Cayenne (2024.), osvježenje donosi više luksuza, još bolje performanse

Porsche je temeljito ‘prepravio’ treću generaciju modela Cayenne opsežnim promjenama pogonskog sklopa, šasije, dizajna i opreme. Ovo je dodatno proširilo ne samo performanse na cesti i izvan ceste, već i luksuznu svakodnevnu udobnost.

Porsche je temeljito doradio svoj uspješan luksuzni SUV. Novi Cayenne debitira s visoko digitaliziranim konceptom zaslona i upravljanja, novom tehnologijom šasije i inovativnim značajkama visoke tehnologije. “To je jedna od najopsežnijih nadogradnji proizvoda u povijesti Porschea,” kaže Michael Schätzle, potpredsjednik proizvodne linije Cayenne.

HD matrična LED prednja svjetla visoke razlučivosti pružaju osvjetljenje ceste prilagođeno svakoj situaciji u vožnji, sustav kvalitete zraka filtrira zagađivače iz zraka u unutrašnjosti, a po prvi put u Cayenneu, suvozači imaju vlastiti infotainment zaslon – za streaming videa tijekom putovanje, na primjer. Sa svojim opsežno unaprijeđenim dizajnom i snažnijom gamom motora, Cayenne naglašava svoju tvrdnju da je najsportskiji automobil u svom segmentu.

Foto: Porsche

Porsche je integrirao potpuno revidirani koncept zaslona i upravljanja u novi Cayenne. Novi Porsche Driver Experience, prvi put predstavljen u Porsche Taycanu, fokusiran je na vozača i optimizira rad. Funkcije koje vozač često koristi nalaze se izravno na ili neposredno uz upravljač. Na primjer, poluga smještena lijevo iza upravljača sada ima dodatne funkcije za upravljanje sustavima pomoći vozaču. Ručica mjenjača u novom Cayenneu sada se nalazi na armaturnoj ploči. To stvara mjesta na novoj središnjoj konzoli za pretince i veliki regulator klima uređaja u elegantnom dizajnu crne ploče. Velike, lako dostupne kontrole u kombinaciji s mehaničkim prekidačima klima uređaja i dodirnim regulatorom glasnoće osiguravaju optimalnu operativnost i profinjen izgled. Ključna značajka novog Porsche Driver Experiencea je pravi balans između digitalnih i analognih elemenata.

Po prvi put, redizajnirani kokpit Cayennea uključuje potpuno digitalnu ploču instrumenata od 12,6 inča s takozvanim zakrivljenim i samostojećim dizajnom i varijabilnim opcijama prikaza. Optimizirani head-up zaslon dostupan je kao opcija. Standardni 12,3-inčni središnji zaslon Porsche Communication Management (PCM) skladno se integrira u novu nadzornu ploču i omogućuje pristup svim relevantnim funkcijama vozila. Izvorne aplikacije kao što su Spotify i Apple Music dostupne su za optimizaciju povezivosti u novom Cayenneu. Zaslon od 10,9″sada je po prvi put dostupan za suvozača. Ovo obogaćuje iskustvo vožnje suvozača prikazivanjem podataka o performansama, pružanjem odvojenog pristupa kontrolama infotainment sustava i, ovisno o tržištu, opcijom streaminga video sadržaja na cesti.

Matrix LED prednja svjetla sada su standard u novom Cayenneu. HD Matrix LED prednja svjetla nova su dodatna značajka. S dva modula visoke razlučivosti i više od 32.000 piksela po prednjem svjetlu, njihova inovativna tehnologija prepoznaje druge korisnike i blokira im svjetlo dugog svjetla s točnošću piksela kako ih ne bi zasljepila. Svjetlina modula može se regulirati u više od 1000 koraka ovisno o situaciji u vožnji. Prilagođeni načini rada svjetla povećavaju sigurnost i udobnost u različitim situacijama vožnje.

Povećani raspon između udobnosti vožnje i performansi
Porsche sada tvornički oprema Cayenne ovjesom s čeličnim oprugama uključujući Porsche Active Suspension Management (PASM). Novi amortizeri s tehnologijom s 2 ventila i odvojenim stupnjevima odskoka i kompresije omogućuju optimizirane performanse u svim situacijama vožnje. Osjetno je poboljšana udobnost pri malim brzinama, upravljivost tijekom dinamičnog skretanja i podrška pri nagibu i prevrtanju. Ovjes također nudi još oštriju razliku između načina vožnje Normal, Sport i Sport Plus.

Hibridni model s više snage i do 90 kilometara električnog dometa
U Europi novi Cayenne debitira s tri različite verzije motora. Opsežno usavršavanje četverolitrenog V8 biturbo motora koji je razvio Porsche zamjenjuje prethodni V6 motor u novom Cayenne S. S maksimalnom snagom od 349 KW (474 KS) Cayenne S i okretni moment od 600 Nm – 25 kW (34 KS) i 50 Nm više od svog prethodnika – ubrzava i SUV i SUV Coupé do 100 km/h za 4,7 sekundi. Najveća brzina je 273 km/h. Ulazak u svijet Cayennea dolazi s optimiziranim trolitrenim V6 turbo motorom. Sada stvara 260 kW (353 KS) i 500 Nm, što je 10 kW (13 KS) i 50 Nm više nego prije.

Šesterocilindrični motor također čini osnovu za pogonski sklop Cayenne E-Hybrid. U kombinaciji s novim električnim motorom koji je poboljšan za 30 kW na 130 kW (176 KS), kombinirana snaga se povećava na 346 kW (470 KS), Cayenne E-Hybrid: potrošnja goriva kombinirana (WLTP) 1,8 – 1,5 l/ 100 km i električni domet kombinirano (WLTP) 66 – 74 km, Električni domet u gradu (WLTP): 77 – 90 km.

Opremljen visokonaponskom baterijom kapaciteta povećanog sa 17,9 kWh na 25,9 kWh, ovisno o razini opreme, sada je moguć isključivo električni domet prema WLTP-u do 90 kilometara. Novi ugrađeni punjač od 11 kW sada skraćuje vrijeme punjenja na odgovarajućem izvoru energije na manje od dva i pol sata unatoč povećanom kapacitetu baterije. Tijekom putovanja optimizirani e-hibridni načini vožnje povećavaju učinkovitost vozila.

Izvan EU-a, Turbo GT dizajniran za maksimalne performanse na cesti još uvijek je vrhunski model u ponudi Cayennea na većini Porscheovih tržišta. Dostupan je isključivo kao coupé i ima koristi od svih optimizacija i inovacija serije modela. Uz to, snaga četverolitrenog V8 biturbo motora Turbo GT povećana je za 14 kW (19 KS) na 485 kW (659 KS). Cayenne Turbo GT od nule do 100 km/h ubrzava za 3,3 sekunde, uz najveću brzinu od 305 km/h.

Prve isporuke u Europi očekuju se tijekom ljeta…

Foto: Porsche

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo