ODMAH SE VIDJELO KAKO ĆE BITI OGROMNA POTRAŽNJA ZA POTICAJIMA

Poticaji za električne automobile doslovno razgrabljeni, slijedi li nam najezda električnih vozila?

Fond je objavio Javni poziv za građane i tvrtke za 10. lipnja od 8 sati, tijekom dana kompletan iznos poticaja je ugrabljen…

Jedna od ključnih mjera poticanja energetske učinkovitosti u prometu je poticanje korištenja energetski učinkovitih vozila. Prema podacima Energetskog instituta Hrvoje Požar, emisije CO2 u ukupnom domaćem prometu iznose oko 5,6 milijuna tona, od čega na cestovni promet otpada gotovo 3 milijuna tona. U Hrvatskoj  je danas registrirano više od 2 milijuna cestovnih vozila, od čega je gotovo 1,5 milijuna osobnih automobila. Prosječna starost osobnih vozila je više od 12 godina te prosječno osobno vozilo u RH godišnje emitira oko 3 tone CO2.  Za ilustraciju, hibridno vozilo godišnje emitira 1 tonu CO2, dok električna vozila uopće nemaju emisija niti zagađuju okoliš bukom.

S ciljem poticanja čistijeg transporta u Hrvatskoj i smanjenja onečišćenja zraka, 2014. godine je pokrenut projekt Vozimo ekonomično, kroz koji se građanima i tvrkama dodjeljuju bespovratna sredstva za kupnju energetski učinkovitijih vozila. Od 2014. do 2020. godine je Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost sa 153 milijuna kuna sufinancirao nabavu više od 4.500 energetski učinkovitijih vozila (električnih, hibridnih te plug in hibridnih vozila). Prema podacima Centra za vozila Hrvatske, evidentan je porast električnih i hibridnih vozila u posljednjih nekoliko godina. U Hrvatskoj je 2012. godine bilo svega 13 električnih automobila, dok ih je u 2020. godini registrirano 1.340 vozila i nešto preko 550 plug-in hibrida.

Jutros od 8 sati krenula je ludilo i borba za poticaje. Osigurani iznosi će prema neki informacijama donijeti preko 1900 električnih i plug-in hibridnih vozila. To je na godišnjoj razini nemalih 5%.
Tijekom dana je bilo zanimljivo live praženje koliko je sredstava iskorišteno, tako se moglo u realnom vremenu pratiti na posebnoj stranici Fond.
Ništa, možemo samo čestitati sretnim “dobitnicima” ovih poticaja (plug-ib hibridi 40.000 kuna, potpuno električni modeli 70.000 kuna). U narednom periodu možemo očekivati puno više “strujića” na prometnicama…

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin