Euro-NCAP: otkrivamo koliko su stari automobili užasno pogibeljni

Euro-NCAP – New Car Assessment Program je sustav provjere sigurnosti novih automobila u sudaru, koji se u Europskoj zajednici provodi od 1997.

Sustavnim ispitivanjem otpornosti na sudar, u uvjetima koji odgovaraju realnosti, automobili se ocjenjuju s jednom do pet zvjezdica, što precizno definira njihovu sigurnost i izglede na tržištu.

Početkom 1997. stručna komisija za promet EU ustanovila je program za ispitivanje novih automobila u sudaru NCAP, što je kratica od New Car Assessment Program (engl. program procjene novih automobila). Kako bi se razlikovao od sličnih (posebice američkih) programa, najčešće se označava s EuroNCAP.

U sklopu tog programa provode se višestruka ispitivanja sudara, uz sljedeće kriterije:

• brzina se mjeri u miljama na sat, kako bi se ispitivanja mogla uspoređivati s američkim.

• najvažnije je ispitivanje u frontalnom offset sudaru s nepokretnom preprekom i 40-postotnim prekrivanjem, pri brzini od 64 km/h (40 mph). Takvo ispitivanje simulira najčešće sudare u prometu, kada lijevi prednji dio automobila udara u lijevi prednji dio suprotnog automobila

• bočni udarac kolicima mase jednake vozilu s udarnom plohom širine 1500 mm, pri brzini od 50 km/h (30 mph)

• sigurnost pješaka određuje se udarom na lutke odrasle osobe i djeteta brzinom 40 km/h (25 mph), s posebnim naglaskom na ozljede glave i nogu.

• bočni udarac sredinom automobila, brzinom od 29 km/h (17 mph) u čelični stup promjera 254 mm (10 cola)

• ocjenjuje se jednostavno – s jednom do pet zvjezdica, što je razumljivo i stručnjacima i običnim kupcima, a broj zvjezdica odgovara školskim ocjenama.

• komisija Euro NCAP bira vozila nasumce iz prodajne mreže (ne izravno iz tvornice), kako bi se izbjegla mogućnost da tvornica ponudi specijalno prilagođeni i poboljšani model

Novi automobili kvalitetnih  marki često briljiraju na crash testu, a ovo su primjeri najgorih rezultata od početaka mjerenje sigurnosti:


Komentari

loading...