PROMETNA PATROLA

Kako devastacija Vruje može pomoći rješavanju stanja sigurnosti na našim cestama?

Fokusirajmo se na povećanje izvjesnosti kažnjavanja za kršenje zakona, od sustava nadzora do pravosuđa. Za najtežu “obijesnu vožnju”, kao u Vruji, treba dosljedno primijeniti odredbe Kaznenog zakona, a izravnu i neizravnu štetu naplatiti od počinitelja, ne od osiguravateljskih tvrtki…

Zašto se Stipe Latković upustio u protuzakonit, nacionalno štetni scenarij devastacije najljepšeg dijela hrvatske obale, što mu u Francuskoj, Španjolskoj, Italiji… ne bi palo na pamet? Iz istog razloga zbog kojeg obijesni vozači teško i bezobzirno krše prometne propise. Zato što je mogao i nije se plašio da će biti kažnjen!

Festival bespravne gradnje u Vrulji može nam pomoći shvatiti da je od svih mjera za sprječavanje devijantnih pojava u društvu, uz teško kršenje zakona, najvažnija mjera povećanje izvjesnosti kažnjavanja. To relativizira i vrijednost sustavnih strategija, programa, edukacija… za sprječavanje svih vrsta marifetluka u društvu.

Zašto se u uzurpaciju i uništavanje hrvatske obale, a slučaj Stipe Latkovića samo je najgori primjer, pored hrvatskih građana, upuštaju i brojni stranci iz uređenih i kulturnih zemalja, što im u vlastitim ne bi ni palo na pamet? Zato što mogu i ne plaše se da bi zbog toga mogli biti kažnjeni!

A zašto gotovo svi naši motociklisti, u gotovo svakoj vožnji u Hrvatskoj, (teško) krše prometne propise? Zašto to rade mnogi mladi vozači prilikom noćnih vožnji, često u svrhu dokazivanja? Zato što mogu i ne plaše se da bi zbog toga mogli biti kažnjeni.

To je bit problema i shvatimo da su neke stvari u Hrvatskoj dobro uređene. Zašto nikom od navedenih ni ne pada na pamet na benzinskoj crpki uliti gorivo i otići, ne plativši, premda nema nikakvog fizičkog nadzora niti prepreka? Zato što to ne mogu bez sigurnih sankcija! Dobro je riješena i sigurnost od krađa u trgovačkim centrima…

Treba li Stipu Latkovića dodatno educirati da treba poštivati zakone, nacionalna dobra i ljepote Lijepe naše, interese svih građana? Jednako kao i motoriste, koji bez pardona voze gradom troznamenkastim brzinama – ne treba. To se podrazumijeva obvezom poštivanja zakona!

Dakle, pustimo sve drugo, fokusirajmo se na povećanje izvjesnosti kažnjavanja za kršenje zakona, od sustava nadzora do pravosuđa. Za najtežu “obijesnu vožnju”, kao u Vruji, treba primijeniti odredbe Kaznenog zakona, a svu izravnu i neizravnu štetu treba snositi počinitelj, a ne osiguravateljske tvrtke.

Kad to riješimo, Hrvatska će postati pravna država, neće više biti uzurpacije i uništavanja hrvatske obale, a broj poginulih na cestama će se prepoloviti!

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin