PROMETNA PATROLA

Pogibija motociklista kod Daruvara posljedica je POZNATOG UZROKA nesreća na dva kotača

Praktički, svaki je motociklist u svakoj vožnji u brzinskom prekoračenju. Dinamika kretanja motocikla i automobila nakon nesreće, mehanička oštećenja na vozilima i posljedice ukazuju da je vozač motocikla teško prekršio ograničenje, odnosno prilagodbu brzine…

Prevelika i neprilagođena brzina glavni je ili jedan od uzroka gotovo svake tragične nesreće na našim cestama, poput sinoćnje u Končanici kod Daruvara, kad je 49-godišnji motociklist, u 20:05, naletio na srnu, pritom izgubio upravljačku kontrolu i frontalno se zabio u Opel Corsu. Brzina je bila vjerojatno bila prekoračena, što pokazuju dinamika i oštećenja motocikla i automobila u nesreći, pogibija vozača i suvozačice na motociklu te ozljede dviju osoba u razmjerno sigurnom automobilu Opel Corsa D (2006. – 2014.)

Da je motociklist vozio brzinom dopuštenom u naselju te da se usto pridržavao članka 51. stavak 1: “Vozač je dužan brzinu kretanja vozila prilagoditi osobinama i stanju ceste, vidljivosti, preglednosti, atmosferskim prilikama, stanju vozila i tereta te gustoći prometa tako da vozilo može pravodobno zaustaviti pred svakom zaprekom koju, u konkretnim uvjetima, može predvidjeti…”,  dakle da je u naselju, noću na vlažnom asfaltu vozio najviše 40 km/h, nesreća se vjerojatno ne bi dogodila. A da se i dogodila, posljedice zasigurno ne bi bile teške.

Pazite, na cestu je izletjela srna, a moglo je i dijete! A prometno-tehnički ta cesta nije ni sigurna pri brzinama većim od 40 km/h. Naime, u zonama izlijetanja uz cestu postavljeni su armiranobetonski stupovi, potpuno nezaštićeni, a svaki je udarac u njih brzinom većom od 40 km/h smrtonosan.

Vozač je uvijek, temeljem čl. 51. st.1 prvi odgovoran, no kao hitnu mjeru nakon ove tragične nesreće, na konkretnu dionicu treba postaviti uspornike – poprečne vibracijske trake te brzinu ograničiti na 40 km/h.

Dobro je poznato (vjerojatno svima osim policiji) da je svaki vozač bržeg motocikla u svakoj vožnji u barem dva prekršaja: prekoračenju brzine (čl. 53. u naselju ili čl. 54. izvan naselja) i neprilagođenoj brzini (čl. 51) Srazmjerno tome motociklisti plaćaju nerealno nisku cijenu police za osiguranje od autoodgovornosti. Ova nesreća ukazuje na nužnost uvođenja sljedećih mjera:

1. Na cestama u naselju, gdje se često vozi previsokom i neprilagođenom brzinom, treba postaviti uspornike, poprečne vibracijske trake, a pred pješačkim prijelazima i klasične.
2. Policija treba intenzivirati kontrole brzine u naselju te unaprijediti opremu i taktiku kako bi učinkovitije kontrolirala i obuzdavala prebrze vozače motocikala.
3. Za snažne motocikle treba uvesti malus na osiguranje od autoodgovornosti: 50 posto za snažnije od 50 kW (68 KS), 75 posto za snažnije od 75 kW (102 KS) i 100 posto za snažnije od 100 kW (136 KS)

Autor: Željko Marušić
Foto: ilustracija