Zimske gume: 16, 17 i 18 cola, koje su najbolje na hladnom, mokrom i snijegom pokrivenom asfaltu?

Na suhoj cesti 18-colne zimske gume osiguravaju najbolja vozna svojstva, a 16-colne su najtiše i najudobnije, na mokroj su 16-colne najotpornije na aquaplaning, 17-colne najbolje koče, a 18-colne osiguravaju najbolju upravljivost, na snijegu 18-colne najbolje koče, a 16-colnim je najbolje ubrzavanje i držanje u zavoju…

Vrijeme je ugradnje zimskih guma pa je zanimljivo razjasniti koje su u zimskim uvjetima najsigurnije, koje osiguravaju najbolja vozna svojstva. Novi automobili kompaktne i srednje klase opremaju se 16, 17 i 18 colnim gumama pa je dobro razjasniti vrline i mane svake dimenzije u zimskim uvjetima, na hladnom, mokrom i snijegom pokrivenom asfaltu.

Pogledajte zanimljiv test koje je Goodyear napravio u testnim poligonima Goodyear Arctic Centre, Ivalo (Finska) i Goodyear Mireval (Francuska):

Pri izmjeni je i opcija – ugraditi zimske gume na postojećim 17, 18 colnim aluminijskim naplacima ili kupiti dodatne 16-colne čelične (aluminijske) i zimske gume te potom, prije zimske i ljetne sezone samo mijenjati kotač, bez potrebe skidanja i postavljanja te balansiranja guma. To je i dodatna priča o dugoročnoj isplativosti, a za sve je važno znati prednosti i mane po pitanjima voznih svojstava i sigurnosti.

Na suhoj cesti 18-colne zimske gume osiguravaju najbolja vozna svojstva, a 16-colne su najtiše i najudobnije
Na mokroj su cesti 16-colne zimske gume najotpornije na aquaplaning, 17-colne najbolje koče, a 18-colne osiguravaju najbolju upravljivost
N snijegu 18-colne zimske gume najbolje koče, a 16-colnim je najbolje ubrzavanje i držanje u zavoju

Dobro je znati…

Automobilske gume su najvažniji čimbenik aktivne sigurnosti automobila, posebice u zimskim uvjetima, jer se samo gumama automobil dodiruje podloge. U vožnji guma mora ispuniti stroge, često i suprotne zahtjeve, od kojih su najvažniji:

• prianjanje podlozi radi preuzimanja uzdužnih i bočnih sila, što je bitno za stabilnost i upravljivost automobila
• nosivost i mogućnost preuzimanja svih statičkih i dinamičkih opterećenja vozila
• elastičnost radi prigušenja udaraca i vibracija kotača te poboljšanja udobnosti
• otpornost trošenju
• mali otpor kotrljanja radi manjih energetskih gubitaka.

Teško je udovoljiti svim zahtjevima, pa se često prave kompromisi koji imaju i loših strana. Na suhome je svaka guma dobra, a bitne su razlike na skliskoj cesti, kad se i zbiva najviše nesreće. Sposobnost prianjanja na podlogu pri kočenju ubrzavanju i vožnji u zavoju te otpornost na proklizavanje glavna su svojstva automobilske gume u zimskim uvjetima…


Komentari

loading...