Stručnjak za aeronautiku i zračni promet Željko Marušić objavio je analizu pada Cessne na autoportalu, a na njegov tekst reagirala je Hrvatska kontrola zračne plovidbe.
Njihov tekst prenosimo u cijelosti:
“Povodom istupa Željka Marušića koji za odgovornost za zrakoplovnu nesreću u kojoj je sudjelovala Cessna 182 u kojoj su život izgubile četiri osobe izravno optužuje kontrolu, tj. kontrolora, zračnog prometa jer je odobrila taj let, ističemo sljedeće: Zrakoplov tipa Cessna 182 registarskih oznaka DEGLF koji je s radarskog ekrana nestao kod Rakovice 29. svibnja 2022. dobio je odobrenje za polijetanje od toranjske kontrole zračnog prometa Split sukladno predanom planu leta po traženim vizualnim pravilima letenja.
U zrakoplovstvu je opće poznato, a međunarodnim zrakoplovnim standardima propisano, da je pilot odgovoran za pripremu leta (izbor pravila letenja − vizualno ili instrumentalno, rute i visine), kao i za informiranje o meteorološkim uvjetima na planiranoj ruti. Također, prema pravilima za vizualno letenje pilot ima obvezu držanja razmaka od oblaka i nije dozvoljen ulazak u oblake, što u konkretnom slučaju nadležna tijela tek trebaju utvrditi istragom.
Nakon predanog plana leta toranjska kontrola zračnog prometa nije imala razloga za odbijanje polijetanja zrakoplova jer su u kontroliranoj zoni Zračne luke Split u trenutku polijetanja bili zadovoljeni uvjeti za siguran let sukladno vizualnim pravilima letenja. Kao što smo već ranije napomenuli, HKZP će Agenciji za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu dostaviti operativne podatke o letu (tonski zapis razgovora pilota s nadležnom kontrolom zračnog prometa, radarski zapis leta zrakoplova), kao i sve ostale relevantne podatke u cilju utvrđivanja svih uzroka te nesreće.
Na kraju želimo napomenuti da Hrvatska kontrola zračne plovidbe osuđuje svako neodgovorno istupanje u javnosti kojim se optužuje bilo koga za mogući uzrok zrakoplovne nesreće prije utvrđivanja svih činjenica. Takvo iznošenje neistina o krivnji i odgovornosti kontrolora zračnog prometa za zrakoplovnu nesreću ocjenjujemo neprofesionalnim i u konačnici nedopustivim, čime se grubo narušava ugled i čast kontrolora zračnog prometa i Hrvatske kontrole zračne plovidbe”.