DVOSTRUKI ŽIVOT BATERIJE

Renault i MOBILIZE prezentirali novi koncept baterija električnih vozila, evo kako ‘potrošene’ baterije imaju novu ulogu!

Kako bi se smanjio porast prosječne temperature, automobilska industrija morala bi smanjiti emisije stakleničkih plinova. Kako se to može postići? Potičući prelazak na električna vozila te optimizirajući i produljujući životni vijek baterija. Renault ima rješenje i za to…

Cilj koji se želi postići u suradnji s društvom MOBILIZE jest stvoriti održive ekosustave koji kombiniraju električnu mobilnost, pametno punjenje i ponovnu uporabu baterija za pohranu energije iz obnovljivih izvora.

Da bi to postigao, MOBILIZE kombinira svoju stručnost i stručnost ostalih sudionika, poput start-up tvrtke Green-Vision sa sjedištem u Étampesu blizu Pariza, specijalizirane za ugradnju baterija u drugom životnom vijeku u druga vozila. Osnivač tvrtke, Yann Lelong, objašnjava kako ovo partnerstvo funkcionira i što ono oživljava rabljenim baterijama iz Renaultovih električnih vozila.

Prije deset godina, grupa Renault bila je prvi proizvođač automobila, koji se okrenuo kružnoj ekonomiji i električnim vozilima. Danas se to pokazalo kao dobra odluka jer je tvrtka prva po prodaji električnih vozila u Europi i predvodnik je sektora kružnog gospodarstva zahvaljujući tvornici Re-Factory u Flinsu. Raditi na cjelokupnom životnom ciklusu baterije znači ubrzati uvođenje baterija koje su snažnije i s nižim emisijama ugljikovih oksida, no preostaje još jedan važan korak prije recikliranja baterija: prerada ili ponovna uporaba.

Svjestan potencijala koje baterija može ponuditi i ekoloških blagodati njezine prerade, Yann Lelong, inženjer po struci, ujedno i strastveni ljubitelj automobila, mehanike i elektronike, specijalizirao se za elektrifikaciju i kružnu ekonomiju. Svojom start-up tvrtkom Green-Vision, baterijama električnih vozila daje drugi život klijentima koji traže rješenja u skladu s njihovim potrebama i njihovim vrijednostima.

Partnerstvo s markom MOBILIZE omogućuje ponovnu uporabu rabljenih baterija iz Renaultovih električnih vozila, koje se – nakon gotovo deset godina dobre i vjerne službe – koriste u druge svrhe. Te baterije više nisu prikladne za uporabu u električnom vozilu, ali se mogu koristiti u mnoge druge svrhe. Tu započinje njihov novi život…budući da su još uvijek dovoljno snažne za preradu i uporabu po želji!

Ti novi životi su raznoliki. Tako se, na primjer, baterije mogu koristiti za pogon vozila na dva kotača: električnih bicikala, mopeda za dostavu pizze ili motocikala za postizanje brzinskih rekorda. S baterijama drugog životnog vijeka sve je moguće, uključujući i visoke performanse!

Sljedeći je primjer kamion za prodaju brze hrane, koji je redizajnirani Master Z.E., mobilna ugostiteljska jedinica bez emisija, kako u pogonu tako i u kuhinjskom prostoru. Veliku količinu električne energije potrebne za pečenje vafla, rad hladnjaka za salatu, tostera i friteza osiguravaju baterije u drugom životnom vijeku i solarne ćelije. Za normalan rad više nije potreban električni priključak ili uporaba generatora koji je bučan i ispušta neugodan miris.

Baterije drugog životnog vijeka mogu se koristiti i za transport farmaceutskih proizvoda, poput cjepiva, za koje se mora osigurati stalna i precizno kontrolirana temperatura. Kada vozač ugasi pogonski motor kombija, hladnjaci također prestaju raditi. U tom slučaju baterija u drugom životnom vijeku može osigurati potrebnu energiju, tako da isključeni motor ne utječe na hlađeni prostor.

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin