U Njemačkoj se tajno priprema revolucionaran parni stroj, koji bi zbog velike učinkovitosti i savršene čistoće ispušnih plinova mogao postati alternativa za razvikane favorizirane ‘zelene’ pogone…
Parni pogon ostvaruje za tri do pet posto veću učinkovitost od najboljih dizelaša, a štetnih ispušnih plinova praktički nema. Prve su probne vožnje, koje je provela berlinska tvrtka berlinskog IAV pokazuju obećavajuće rezultate.
Kao i svaki parni stroj, ZEE treba energiju za zagrijavanje vode i stvaranje pare. Mogu se koristiti sve vrste goriva, a najprikladniji je prirodni plin.
Smjesa goriva i zraka izgara u komori za izgaranje te potom struji uz stijenke cilindara i generator pare (namotaji tankih cijevi oko cilindara u kojima voda isparava, te se para zagrijava na potrebnu temperaturu).
Nakon toga vrući produkti izgaranja prolaze kroz izmjenjivač topline i odlaze u atmosferu. Koristi se zatvoreni sustav, te se voda iz spremnika predgrijava u tri stupnja:
• zagrijanim ispušnim plinovima, u prvom izmjenjivaču topline
• u stijenkama kućišta komore za izgaranje
• strujom vruće pare koja izlazi iz cilindara, u drugom izmjenjivaču topline
Tako predgrijana voda ulazi u generator pare, gdje se izravno zagrijava u procesu izgaranja te prelazi u paru. Pregrijana se para se kroz usisne kanale i usisne ventile uvodi u cilinda, gdje ekspandira i pokreće klip iz gornje u donju mrtvu točku.
Nakon toga se klip kreće u suprotnom smjeru, te izgurava vodenu paru, koja potom prolazi kroz drugi izmjenjivač topline te se u kondenzatoru kondenzira u vodu i vraća u spremnik.