NOVA ŠKODA FABIA

Škoda Fabia (2022.), češki adut na bazi Volkswagen Pola spreman ponovno osvojiti tržište!

Škoda Fabia četvrte generacije upravo je ugledala svjetlo dana…

Škoda Fabia, automobil B-segmenta iz Češke, apsolutni je hit. Tom svjedoče i prodajni rezultati; u 22 godine prodano je 4,5 milijuna primjeraka ovog automobila. Nova, četvrta generacija modela Fabia jasno daje do znanja da želi zadržati dobar status i opravdati prodajni rezultat.

Škoda Fabia četvrte generacije napravljena je, poput modela Audi A1 i Volkswagen Polo, na koncernskoj platformi najnovije generacije MQB-A0. Upravo joj je ta platforma pomogla za povećanje dimenzija, pa je Fabia sada rastegnuta na 4108 mm (+111) i proširena na 1780 mm (+94). Baš te benefite većih dimenzija će osjetiti i vozač i putnici. O uspjehu ovog modernog dizajna svjedoči i postizanje koeficijenta otpora zraka od 0,28, što je za hatchback B-segmenta odličan rezultat.

To će uz čvršću, elegantniju, a lakšu karoseriju (usprkos za klasu većih gabarita i bogatijoj opremi, masa je smanjena za 20 kg) biti poticaj za poboljšanje performansi i smanjenje potrošnje goriva, koja će biti za 0,2 l/100 km u prosjeku niža nego kod dosadašnjeg modela. Naravno, Škoda je odlučila modernizirati i interijer, pa će kupci po prvi put u modelu Fabia uživati u blagodatima poput virtualnog kokpita (10,25 inča) te Travel Assist sustava vožnje. Kvaliteta materijala od sad je na razini modela Scala, a upravo iz tog modela je preuzet i infotainment sustav koji u osnovnoj verziji broji 6,5 inča, dok je najbolja inačica opremljena 9,2-inčnim ekranom koji nudi i navigacijski sustav te Apple CarPlay i Android Auto sučelja.

Što se motorizacije tiče, Fabia stiže isključivo s benzinskim motoroma. Ponuda kreće sa 1.0 MPI atmosferskim trocilindarskim benzincem od 65 ili 80 KS. Srednja motorizacija uključuje 1.0 TSI EVO turbobenzinski motor sa 95 ili 110 KS, dok je perjanica ponude 1.5 TSI EVO sa 150 KS. 1.0 MPI i 1.0 TSI stižu sa ručnim petbrzinskim mjenjačem, dok snažnija inačica sa 110 KS stiže sa šestbrzinskim mjenjačem. U opciji je i automatik sa 7 brzina koji serijski stiže sa 1.5 TSI motorom. Dobra je vijest kako se spremnik goriva može uz doplatu povećati na 50 litara, što jamči doseg od 900 kilometara. Kome više treba dizel?

Cijena za sada još nije poznata, a prvi bi modeli trebali stići početkom slijedeće godine.

Autor: Juraj Kamber Grahovac

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin