Škoda Octavia 1.5 TSI G-Tec sa 130 KS i pogonom na zemni plin!

Novi ekološko-energetski adut, Škoda Octavia sa spremnikom od 17,3 kg visoko komprimiranog zemnog plina, ima doseg od 500 km, plus 850 km iz 50-litrenog spremnika benzina…

Zaslugom afere Dieselgate dobili smo novu, realnu testnu proceduru WLTP, dizelaši su postali čišći i realno štedljiviji, a ‘krila’ je dobila tehnologija napajanja komprimiranim zemnim plinom (CNG).

Nemojte je brkati sa široko raširenom tehnologijom napajanja tekućim naftnim plinom LPG.Škoda je jedan od predvodnika nove tehnologije, programom G-Tec, a novi ekološko-energetski adut je Octavia 1.5 TSI G-Tec. Turbobenzinski ‘biser’ 1.5 TSI je za korištenje zemnog plina prigušen sa 150 na 130 kg.

Dostupne su dvije karoserijske verzije (limuzina i karavan) i dvije verzije mjenjača (ručni 6-stupanjski i automatski DSG 7). S ručnim mjenjačem do stotke ubrzava za 10,0 sekundi, a s automatskim za 9,9 s. Najveća je brzina za limuzinu s ručnim mjenjačem 216 km/h, s automatskim 215 km/h (Combi 213/212 km/h).

Pored 50-litarskog spremnika benzina straga su ugrađena dva spremnika, ukupnog kapaciteta 97 litara CNG-a (mase 17,3 kg), što je dovoljno za 500 km vožnje, uz prosječnu emisiju (realnu, po novom WLTP-u) od 98 g CO2/km. Dakle na zemni plin je potrošnja 3,4 do 3,6 l/100 km, a na benzin 4,6 l/100 km.

Kad se tome pridoda 50 litara benzina, ukupni je doseg 1330 km. No, za ovu tehnologiju treba izgraditi mrežu punionica, u sklopu postojećih benzinskih stanica, kao što već postoji za LPG. Nažalost, u Hrvatskoj je trenutačno samo jedna takva, u Zagrebu u Radničkoj 1.


Komentari

loading...