NAKON 2019. opet na ispitu i opet odlična, još bolja!

Škoda Octavia na novom još zahtjevnijem Euro NCAP testiranju potvrdila koliko je sigurna, 5 zvjezdica za Čehe!

Škoda Octavia uspješno je obranila ocjenu od 5 zvjezdica u neovisnom Europskom programu ocjenjivanja novih automobila (Euro NCAP) nakon uvođenja novih, strožih kriterija ocjenjivanja za testnu godinu 2022.

Bestseller češkog proizvođača automobila postigao je ukupno 81% maksimalnih bodova. Rezultat će sada vrijediti do kraja 2028. u cijeloj Europskoj uniji, kao i u Ujedinjenom Kraljevstvu i Norveškoj. Dvije prethodne generacije također su dobile najveću ocjenu testa od pet zvjezdica. Od 2008. godine svih 14 novih Škoda modela postiglo je najvišu ocjenu.

Prema novim, strožim kriterijima, četvrta generacija uspješno je obranila ocjenu od pet zvjezdica na Euro NCAP referentnom testu sigurnosti pri sudaru, potvrdivši svoju reputaciju jednog od najsigurnijih vozila u svojoj klasi. Češki bestseller postigao je najveću ocjenu od pet zvjezdica nakon lansiranja na tržište 2019. Nova ocjena vrijedit će u cijeloj Europskoj uniji, Ujedinjenom Kraljevstvu i Norveškoj do kraja 2028. Octavia je osvojila 86% maksimalno mogućih bodova za u pogledu zaštite odraslih putnika i 84% za zaštitu djece. Što se tiče sustava Safety Assist uključenih kao standard, Octavia je nadmašila svoj rezultat iz 2019., popevši se sa 79 na 81%.

U lipnju 2022. Škoda je dodatno unaprijedila sigurnosnu opremu modela. Od tada su limuzinska i Combi karavan varijanta standardno opremljeni središnjim zračnim jastukom između vozača i suvozača i zračnim jastukom za koljena vozača. Štoviše, najnovija generacija sustava pomoći vozaču automatski pokreće manevre kočenja kada postoji opasnost od sudara na raskrižjima ili s biciklistom koji vozi preko trake. Sustav za detekciju umora Driver Alert sada izdaje i audio-vizualno upozorenje.

Protokol testiranja Euro NCAP koji vrijedi od 2020. zahtjevniji je od prethodnog, kada je Octavia četvrte generacije prvi put postigla ocjenu od pet zvjezdica. Promjene imaju za cilj postići realističniju simulaciju stvarnih nesreća i njihovih posljedica. Sve do 2019., test frontalnog sudara uključivao je nalet vozila na čvrsti zid s deformabilnom preprekom pri 64 km/h. Od početka 2020., test je koristio 1400 kilograma tešku mobilnu barijeru koja se kretala brzinom od 50 km/h prema nadolazećem vozilu koje se također kretalo brzinom od 50 km/h. Uz to, nova generacija ispitne lutke THOR-50M (Ispitni uređaj za zadržavanje putnika) koristi se na vozačevom sjedalu. Uključuje veliki napredak u smislu biovjernosti i osjetila i predstavlja prosječnog odraslog muškarca težine 76,6 kg.

U testu bočnog sudara brzina barijere povećana je s 50 km/h na 60 km/h, dok je njezina težina porasla s 1300 kilograma na 1400 kilograma. Ove promjene znače da testno vozilo mora sigurno apsorbirati 55% više kinetičke energije nego prije. Zahtjevi za autonomno kočenje u nuždi također su postali zahtjevniji, na primjer, uključivanjem više scenarija križanja, kao i zaštite od sudara za bicikliste koji prelaze cestu pod pravim kutom u odnosu na smjer vožnje i izlaze iza prepreke. Raspon brzine za scenarije autonomnog kočenja proširen je za 10 i 15 km/h. Sada se ocjenjuje i sigurnost nakon nesreće. Među ostalim, to uključuje podršku za hitne službe putem sigurnosnih listova na pet jezika i funkciju eCall+ za automatsku komunikaciju s hitnim službama. Također se ocjenjuju Multi-Collision Brake i sustav detekcije umora koji daje audio-vizualno upozorenje. Konačna ocjena temelji se na kombinaciji pojedinačnih ocjena u četiri kategorije: zaštita odraslih putnika, zaštita djece, zaštita ranjivih sudionika u prometu i sigurnosni sustavi pomoći.

Foto: Škoda

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo