Skretanje ulijevo: ovo su pravila i opasnosti najrizičnijeg manevra u cestovnom prometu

Dobro je poznato da s glavne prometnice ne smijemo skrenuti u lijevo, primjerice u svoje dvorište prije nego što smo se uvjerili da tu radnju možemo napraviti ugrožavanja drugih sudionika u prometu, vodeći računa o brzini, položaju i smjeru svoga vozila u odnosu na druga vozila u prometu. Ali što to znači u stvarnost?

PROMETNA SITUACIJA

Vozač je odlučio skrenuti u lijevo u dvorište. Imao je isprekidanu središnju liniju odnosno skretanje je bilo dozvoljeno. Pogledao je ispred sebe vozila iz suprotnog smjera nije bilo.

Pogledao je u vanjski lijevi retrovizor, nitko ga nije pretjecao (barem je on tako mislio) počeo je skretati u lijevo te je došlo do strahovitog sudara. Naime na njega je naletjelo vozilo koje je pretjecalo njega i kamion iza njega. Strašno, teško povrijeđeni vozači i putnici u oba vozila.

TKO JE POGRIJEŠIO? KAKO SE TO MOGLO DOGODITI?

Vozač koji je pretjecao nije vozio brže od dozvoljenog, pretjecao je na mjestu gdje je pretjecanje dozvoljeno, nitko mu nije išao u susret, pravno sve čisto. Napravio je sve po zakonu. Gdje je pogriješio ?

Pogriješio je jer nije prepoznao opasnu situaciju odnosno nije mu bilo čudno da kamion na ravnoj cesti ide nerealno sporo, nije mu bilo čudno da auto ispred njega ide još sporije, vozio je oko 30 km/h na mjestu gdje je dozvoljeno 90 km/h.

Očito vozač nije naučio u auto školi prepoznati tu vrstu opasnosti. Da bude još nevjerojatnije taj vozač vozi već 30 godina auto. Trideset godina vozi i nije uspio prepoznati tu situaciju?! Nije prepoznao opasnost?!

S druge strane vozač koji je skretao lijevo morao je biti svjestan da ima premalu preglednost za skretanje lijevo odnosno da mu kamion iza njega smanjuje preglednost. Što je mogao napraviti kada mu je kamion zatvarao preglednost ?

Jednostavno kada vozač nema dobru preglednost da izvrši neku radnju u prometu mora od nje odustati. Vozač je morao nastaviti voziti dalje te se na prikladnom mjestu okrenuti vratiti se nazad te skrenuti tada sebi desno s velikom preglednosti.

ZAKLJUČAK

Kad nemate dovoljnu preglednost da možete izvršiti sigurno skretanje, nipošto ne skrećite nego produžite dalje, okrenite se na sigurnom mjestu, izgubite dvije minute vremena ali sačuvajte svoj život, svoje zdravlje, život i zdravlje drugog vozača te svoj i njegov automobil.

Goran Husinec, dipl.ing.
Stalni sudski vještak za cestovni promet, tehniku i procjenu motornih vozila, plovila


Komentari