PREMA AMERIČKOJ STUDIJI

SUV modeli su zbog svoje visine potencijalno velika opasnost za bicikliste

Zanimljiva analiza prometnih nezgoda u Americi…

Američke ceste nastavljaju biti sigurnije nakon velikok skoka broja smrtnih slučajeva u prometu 2020. godine. Međutim, iako manje ljudi umire, smanjenje ne utječe na sve jednako. Prema nedavnim saveznim podacima, smrtonosne nesreće u kojima su sudjelovali biciklisti porasle su za 8 posto u prvih devet mjeseci 2022. Nova studija Instituta za osiguranje za sigurnost na cestama (IIHS) ukazuje na to da su današnji veći SUV-ovi opasniji za bicikliste od drugih vrsta automobila.

Prema statističaru IIHS-a Samu Monfortu, glavnom autoru studije, “SUV-ovi imaju tendenciju rušenja vozača”, potencijalno ih gazeći, umjesto da kao manje vozilo pošalje osobu na haubu. Monfort je dodao: “To je vjerojatno zato što viši prednji kraj SUV-a udara bicikliste iznad njihovog težišta,” prevrćući ih na tlo gdje kotači, podvozje ili tlo uzrokuju ozljede.

IIHS je pregledao detaljne podatke o nesrećama iz “Konzorcija za pješake Međunarodnog centra za automobilsku medicinu” o 71 sudaru biciklista u Michiganu. To su bile nesreće s jednim vozilom u kojima je sudjelovao biciklist star 16 ili više godina, s podacima iz policijskih izvješća, medicinske dokumentacije, rekonstrukcija sudara i drugih izvora.

Rana studija IIHS-a iz 2020. pokazala je da su SUV-ovi i njihovi viši prednji dijelovi također opasniji za pješake od automobila. Međutim, za razliku od biciklista koji dožive ozljede od pada na tlo gdje ih se može pregaziti, pješaci imaju tendenciju da pretrpe ozljede zdjelice i prsnog koša gdje SUV izravno udari u njih.  2020. na američkim cestama poginulo je 932 biciklista, u odnosu na 621 deset godina prije. Broj smrtnih slučajeva biciklista raste i 2022.

 

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo