NAJBRŽI OPET?

Suzuki Hayabusa (2021.), kultni motor najavljuje novi vozački iskorak

Suzuki je objavio detalje svoje najnovije generacije Hayabusa, s novom – i toplo očekivanom – trećom iteracijom legendarnog hiperbika koja dolazi s preko 550 novih dijelova.

Model koji se pojavio 1999., Hayabusa je zapanjio motociklistički svijet i iznjedrio kategoriju hipersporta na dva kotača. Preuzevši ime od japanske vrste sokola, odmah je pružio nenadmašne performanse. Ovaj model odmah je postao prepoznatljiv zahvaljujući svojoj sada već ikoničnoj silueti i nastavio je razvijati kultni status. Njegov moćni motor omogućio je glatko isporučivanje snage nalik turbinama, ali mu je pružio i fleksibilnost i iskoristivost, s kojima se konkurencija nije mogla nositi, dok je karoserija dizajnirana da bez napora klizi zrakom .

Lansiranje druge generacije Hayabusa 2008. povećalo je kapacitet i snagu, dok je ažuriranje 2013. dodalo Brembo monoblok čeljusti i ABS sustav, nadogradnje koje su motorni stroj na dva kotača čvrsto uvele u 21. stoljeće, ali ipak ostale vjerne jedinstvenom stilu koji je podigao Hayabusa ime u besmrtne.

Gotovo 200.000 jedinica kasnije, treća generacija nastavlja ovo brzo putovanje.

Tijekom dizajna stroja treće generacije koncept ‘rafinirane zvijeri’ pobrinuo se da dizajneri Suzukija nisu doveli do veleprodajnih promjena, već su se pobrinuli da najnovija inačica i dalje bude odmah prepoznatljiva kao Hayabusa. I nakon 21 godine, još uvijek ništa ne izgleda baš drugačije.

No, što Hayabusa danas nudi? Kao rezultat rada Mizoguchija i inženjera, unutarnji četverocilindrični motor od 1340 cm3 podvrgnut je opsežnoj preradi, s ciljem povećanja performansi i poboljšanja snage i okretnog momenta u niskom i srednjem broju okretaja. Rezultat – pogotovo kada je povezan s novom elektronikom za poboljšanje performansi – Hayabusa još brže starta, ali se hvali i vozačkom dinamikom za svakodnevnu upotrebu, uz dodatnu trajnost i pouzdanost.

Iako nova Hayabusa ostaje elektronički ograničena na 299 km/h, nadmašuje svoje prethodnike zahvaljujući ravnijoj krivulji momenta.

To povećanje performansi, plus dodana trajnost, rezultira brojnim novim redizajniranim komponenatama. Nova Hayabusa koristi nove, lakše klipove, čvršće i lagane čaure, novu bregastu osovinu s izmijenjenim profilima bregastog vratila, kako bi se smanjilo preklapanje dizanja ventila i novi zatezač lanaca bregastog vratila, dorađenu radilicu i blok radilice.

Nova postavka potpuno prilagodljivih prednjih i stražnjih ovjesnih jedinica pomažu poboljšati stabilnost bicikla pri velikoj brzini, kao i sposobnost okretanja, a također pružaju poboljšano prianjanje od posebno dizajniranih guma Bridgestone Battlax Hypersport S22.

Na nove kotače sa sedam kraka sprijeda je moguće vidjeti disk od 320 mm, s poboljšanom zaustavnom snagom koja dolazi i od čeljusti Brembo Stylema.

Duža putovanja novom Hayabusom olakšavaju se ne samo zahvaljujući opsežnom elektroničkom paketu, već i zbog promjena u ergonomiji bicikla, ručke su se vozaču približile za 12 mm, pomažući udobnosti vozača, a istovremeno osiguravajući da vozač ostane izravno povezan s prednjim kotačem.

Hayabusa u Europu stiže u ožujku.

foto: Suzuki

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin