Baterija koja je ‘služila’ vozača Ubera nije izdržala tempo, Tesla Model 3 nakon 15 mjeseci mora po novu…
Vozač Ubera prelazio je gotovo 500 km dnevno šest dana u tjednu u svom električnom automobilu Tesla Model 3 SR+ iz 2019. Nerijetko je znao pauzirati i odraditi dva super punjenja dnevno.
Vjerojatno ne postoji bolji način da se ljudi uvjere da su električna vozila jednako dobra kao i automobili sa standardnim motorima, nakon što se pročita priča o nekom ‘maratoncu’, koji najčešće ima pozitivne utiske o vozilu. No, što kada se električna vozila podvrgnu teškim ispitivanjima i tako dan za danom. Može li Tesla Model 3 dugoročno podnijeti takvu vrstu kazne?
Da i ne, prema Dobsonu, vlasniku Modela 3 koji koristi automobil za Uber usluge već gotovo godinu i pol. Kreatorica YouTubea Kim Java prvi put ga je predstavila u jednom od svojih videa u srpnju 2022., kad je zamijenio svoj dotadašnji poslovni automobil Toyota Camry za malo rabljeni Tesla Model 3 iz 2019. Potrošio je 53.000 dolara na Teslu – više nego što je ikada potrošio na automobil – ali je odmah počeo štedjeti na gorivu i održavanju.
Otkad ga je kupio uštedio je 10.000 dolara. Međutim, nije imao sreće pri kupnji, jer je kupio vozilo prije nego što je proizvođač električnih vozila počeo snižavati cijene modela. Da je pričekao još nekoliko mjeseci, dobio bi mnogo bolju ponudu za svoj Model 3 Standard Range Plus.
Nažalost, to nije njegov glavni problem s Tesla Model 3. Dobson je prešao 190.000 km od srpnja 2022., što je puno za običnog korisnika, ali sasvim normalno za vozača Ubera koji vozi šest dana u tjednu, između 400 i 500 km dnevno, i nerijetko se puni dva puta dnevno.
Veliki je problem što se visokonaponska baterija njegovog Modela 3 nedavno ispraznila, a on tvrdi da je to zato što Tesla nije pripremio Model 3 za svakodnevne poslove s kojima se vozilo za usluge vožnje obično mora nositi. Baterija se iznenade pokvarila, kaže Dobson, a ne progresivnom degradacijom.
U prethodnom videu snimljenom kada je automobil prešao 144.000 km, baterija je pokazala degradaciju od 11 posto, ali nakon što je prešao granicu od 175.000 km, počeo je vidjeti brzi pad degradacije i dometa vožnje – do 270-290 km pri 100 posto baterije.
Možda nešto nije bilo u redu s baterijom jer bi Tesla trebala izgubiti samo oko 12 posto kapaciteta baterije nakon 320.000 km, prema Izvješću o utjecaju proizvođača električnih vozila za 2022. godinu.
Dobson tvrdi da su mu iz Tesla Motors rekli da se propadanje pripisuje redovitom trošenju, no on se s tim nije složio, tvrdeći da je propadanje bilo prebrzo. Brzo punjenje do dva puta ipak je bilo previše, a pogotovo dopunjavanje do 90 ili 95 posto. Model 3 taj tempo očito nije mogao podnijeti…
Kao i sve, tako i električni automobili traže neke stvari koje bi se trebale poštovati. Kako je nekada bilo, nemoj ga stiskati dok je hladan, tako će danas-sutra biti – nemoj ga stalno puniti.