Toyota Mirai (2021.), potpuno novi model nastavlja revoluciju i zrači elegancijom

Druga generacija Toyotine revolucionarne električne limuzine s vodikovim gorivnim ćelijama…

Toyota i njena vizija budućnosti prepoznaje vodik kao jednu od glavnih vrijednosti održivog i obilnog resursa za dobivanje energije. Ovakav tip vozila ima potencijal pružiti mobilnost bez ugljika, ne samo u cestovnim vozilima, već jednako tako i u vlakovima, brodovima i avionima, te stvoriti snagu za industriju, tvrtke i domove. Također, ova tehnologija je idealna kao sredstvo za pohranu obnovljive energije i može se transportirati tamo gdje je potrebno.

Toyota je započela razvoj električnog vozila s vodikovim gorivnim ćelijama 1992., uspješno uvodeći Mirai limuzinu na svjetska tržišta 2014. godine. Ovo je probojno dostignuće utemeljeno na vodećem svjetskom iskustvu u hibridnoj tehnologiji, osnovnoj tehnologiji za širok spektar različitih elektrificiranih pogonski sklopova.

Osnovni koncept hibridne snage uspješno je prilagođen za proizvodnju hibridnih električnih (HEV), priključnih hibridnih električnih (PHEV), baterijskih električnih (BEV) i – počevši od Mirai – električnih vozila s gorivim ćelijama (FCEV). Svaka od njih ima kvalitete prilagođene različitim zahtjevima mobilnosti. Na primjer, BEV za kraća putovanja i gradsku vožnju; HEV i PHEV za osobna putovanja na veće udaljenosti i FCEV za veće i teže osobne automobile, teška vozila i javni prijevoz.

Razvijajući novi Mirai, Toyota se obvezala na svestrana poboljšanja kako bi povećala interes kupaca, od njegovih performansi do načina na koji izgleda i kako se vozi.

Usvajanjem platforme GA-L učinkovitije se koristi prostor. Rezultat je prostranija kabina s pet sjedala i bolja ravnoteža šasije. Možda najvažnije, omogućuje postavljanje tri visokotlačna spremnika vodika, povećavajući kapacitet i domet vozila.

Prioritet je bio poboljšati svoj domet vožnje u usporedbi s modelom prve generacije i premašiti udaljenost koju obično postižu električna vozila na baterije. Povećana snaga i kapacitet vodikovi ćelija, poboljšana učinkovitost i bolja aerodinamika doprinose povećanju dometa vožnje za 30%, što na kraju rezultira na oko 650 km. Tako novi Mirai dobiva istinsku sposobnost vožnje na velike udaljenosti.

Raspored pogonskog sklopa optimiziran je tako da novom Mirai daje raspored snage – 50:50 sprijeda: straga.

Učinkovitiji i uravnoteženiji raspored novog pogonskog sklopa FCEV – posebno s gomilom gorivih ćelija premještenih ispod kabine, omogućio je prostraniju unutrašnjost s pet sjedala s povećanim prostorom za noge za putnike na stražnjim sjedalima.

Novi Mirai zrači atraktivnošću. Ukupna visina smanjena je za 65 mm na 1.470 mm, a međuosovinski razmak je povećan za 140 mm (2.920 mm). Sa stražnjim prevjesom produženim za 85 mm, ukupna duljina vozila sada iznosi 4.975 mm. Mirai se vozi na 19 i 20 colnim kotačima, koji zaokružuju ukupni dojam i dinamičniji nastup nove, druge generacije.

Potpuno redizajniran sustav gorivih ćelija, uz značajno smanjenje veličine i težine svih glavnih komponenata

Spremnici su raspoređeni u obliku slova “T”. Zajedno mogu držati 5,6 kg vodika, u usporedbi s dosadašnjih 4,6 kg.

Novi Mirai opremljen je litij-ionskom visokonaponskom baterijom, to je također novitet, budući da je prva generacija modela vozila uz nikal-metalnu izvedbu. Iako je manjih dimenzija, energetski je gušći, što daje veću snagu i vrhunske performanse. Sadrži 84 ćelije, ima nazivni napon 310,8 u usporedbi s 244,8 i kapacitet 4,0 Ah nasuprot 6,5 Ah. Ukupna težina smanjena je sa 46,9 na 44,6 kg. Izlaz je poboljšan sa 25,5 kW x 10 sekundi na 31,5 kW x 10 sekundi.

Instaliranjem potpuno revidiranog električnog pogonskog sklopa gorivih ćelija na platformu vozila GA-L postiže se idealna ravnoteža šasije 50:50.

Toyota cilja i očekuje deset puta veći porast globalne prodaje novog modela – Mirai. Izgledom i tehnologijama sigurno ima što za reći, a kupci neće ostati imuni…

 

foto: Toyota

Komentari