Najčišći energent kuca na vrata automobila, ali nakon desetaka koncepata s gorivnim ćelijama u prvi plan dolazi koncepcija s vodikom u klasičnom automobilu…
Većina stručnjaka se slaže kako vodik, uz struju ima najveće izglede za gorivo automobila budućnosti. No s uvođenjem tog čistog energenta, koji se uz kisik nalazi u svakoj molekuli vode, ide znatno teže nego se prije deset godina predviđalo. Na tržištu imamo već nekoliko F-Cell vozila – Toyota Mirai, Hyundai Nexo…
No riječ je o skupoj i zahtjevnoj tehnologiji, koji se koristi za membrane i specijalnim spremnicima za tekući vodik s tlakom do čak 700 bara, a na cijenu utječe i platina, koje treba oko gram po kilovatu snage. Kako je taj čisti energent (izgaranjem nastaje vodena para) zanimljiv u više koncepcija, sve više se počelo razmišljati o početku primjene u postojećim klipnim motorima.
To nije novost jer je 2003, predstavljen BMW Hydrogen 7 – specijalnu izvedbu modela 760i. Sada je Toyota najavila klipni motor 5.0 V8 na vodik. Vodik ima nižu ogrjevnu vrijednost (2,7 MJ/l) od benzina (30,0 MJ/l), no potencijal Toyotinog motora je toliki da je prednabijanjem snaga porasla na 456 KS, a okretni moment na 560 Nm
Vodikov je pogon iznimno učinkovit, ali je veliki problem u spremanju vodika. Sprema se u specijalne spremnike u tekućem stanju pri temperaturi od -253 Celzijeva stupnja i tlaku od 3 do 5 bara. Time se osigurava 75 posto više energije, u usporedbi sa sustavom spremnika vodika u plinovitom stanju, pri tlaku od 700 bara.
Vodikov spremnik je pravo remek djelo, jer se sastoji od dviju stijenki od nehrđajućeg čelika, između kojih je 30 mm debeo vakuumski sloj, s izolacijskim materijalu sličnom stiroporu, koji sprječava izmjenu topline između iznimno ohlađenog i stlačenog medija. Ukupna spremljena masa vodika od 21 kg omogućava autonomiju od 600 km. Glavna vrlina je ekologija, jer je u ispuhu dominantno – vodena para!