Toyota Yaris Cross (2021.): japanski igrač u sve popularnijem segmentu. SUV niže klase

Novi Yaris Cross je oblikovan i razvijen za Europu, kako bi bio usklađen sa zahtjevima i željama tog tržišta u segmentu B-SUV. Proizvodit će se u u Toyotinoj tvornici u francuskoj zajedno s novom generacijom Yarisa s pet vrata, a na tržište stiže već slijedeće godine…

Toyotin kompaktni SUV Yaris Cross trebao je biti predstavljen na ovogodišnjem autosalonu u Ženevi. No, budući da je situacija s koronavirusom tada bila na uzlaznoj putanji, potonji je bio otkazan. To je primoralo Toyotu, ali i brojne druge proizvođače da svoje premijere održe ‘online’. Danas je Toyota odlučila pokazati svoj novi crossover, Yaris Cross, koji je utemeljen na GA-B platformi, kao i novi Yaris.

Novi SUV dijeli i „veliki-mali“ koncept dizajna, što je okarakterizirao originalni Yaris, a istovremeno predstavlja prostranu unutrašnjost unutar kompaktnih vanjskih dimenzija. Yaris Cross ima isti međuosni razmak kao i klasični Yaris, ali broji nešto više milimetara u dužinu (+240 mm). Udaljenost od tla iznosi 30 mm, dok je Yaris Cross širi za 20 mm te viši za 90 mm.

(foto: Toyota)

Iz aspekta motorizacije, novi se SUV ponosi Toyotinom četvrtom generacijom hibridne tehnologije. Toyota je bila uspješni pionir korištenja potpuno hibridne tehnologije u automobilima segmenta B uvođenjem prvog Yarisa Hybrida 2012. godine. Otada ih je prodano više od pola milijuna u Europi, što je postao moćan alat u jačanju svijesti javnosti o toj tehnologiji, kao i u njenom prihvaćanju kod kupaca.

(foto: Toyota)

Ovaj sustav se odlikuje novim 1,5-litarskim, trocilindričnim benzinskim motorom s Atkinsonovim procesom, precizno konstruiranim radi smanjenja trenja i mehaničkih gubitaka te radi optimiranja brzine izgaranja.  Rezultat je visoki okretni moment pri niskim brzinama vrtnje motora uz izuzetnu štedljivost goriva. Toplinska učinkovitost motora je 40%, što je bolje od usporedivih dizelskih motora i omogućava malu potrošnju goriva i malu emisiju CO2.

(foto: Toyota)

Ovaj novi hibridni sustav daje najveću snagu od 116 KS. Posebna pažnja je posvećena krivulji snage, zahvaljujući čemu ovaj motor ima izuzetan odziv u vožnji. Kada je riječ o emisiji, model s pogonom na prednje kotače počinje s emisijom CO2 manjom od 90 g/km, dok je za izvedbu AWD-i ta vrijednost manja od 100 g/km

(foto: Toyota)

Toyota je u ovom segmentu, naravno, mislila i na praktičnost. Yaris Cross je podjednako prostran, koliko je i praktičan. Uz uspravna sva sjedala i postavljen pokrov prtljažnika, zapremina prtljažnika je 390 l. Međutim, ako vam je potreban prostraniji prtljažnik, tu su preklopiva stražnja sjedala u omjeru 40:20:40, što omogućava prijevoz putnika uz utovar većeg tereta.

Predviđa se proizvodnja više od 150.000 Yarisa Cross godišnje u tvornici TMMF u Onnaingu, blizu Valenciennesa, u Francuskoj te osvajanje više od 8% tržišnog udjela u segmentu B-SUV, a novi model stiže već iduće godine.


Komentari

loading...