Podignimo kulturu ponašanja u prometu

U prometu je sve više stradalih, što je i tko je glavni krivac, policija najavljuje nove akcije

Na području Policijske uprave zagrebačke, u razdoblju od 1. siječnja do 26. listopada 2021. godine bilježi se porast broja smrtno stradalih osoba u prometnim nesrećama za 17,60%, u odnosu na isti razdoblje prošle godine.

Slijedom navedenog, posebno se napominje da je uzrok prometnih nesreća s poginulim osobama većinom nepropisna ili neprilagođena brzina kretanja vozila uz koje se nerijetko veže i vožnja s nedopuštenom koncentracijom alkohola u krvi, a također i još uvijek nedovoljno istražen utjecaj korištenja mobitela i drugih uređaja od strane vozača na uzrok prometne nesreće dok je za posljedice sudionika u najvećoj mjeri uzrok nekorištenje sigurnosnog pojasa.

Nadalje, a obzirom na udio stradalih pješaka u prometnim nesrećama s poginulim osobama, slobodni smo istaknuti da su najčešće greške vozača zbog kojih stradavaju pješaci – neprilagođena ili nepropisna brzina kretanja vozila, dok su najčešće greške pješaka – nepropisan prijelaz preko kolnika i to nekorištenjem pješačkog prijelaza ili pješačkog pothodnika i prelaženjem ceste u trenutku kada je na semaforu upaljeno crveno svjetlo za pješake.

Osim toga, u spomenutim prometnim nesrećama s poginulim osobama bilježi se i sudjelovanja biciklista te motociklista, slijedom čega i ovom prilikom želimo upozoriti na obveze biciklista i motociklista u cestovnom prometu kao i na obvezu vozača svih motornih vozila te svih sudionika u cestovnom prometu prema biciklistima i motociklistima.

Slijedom svega navedenog, a u cilju povećanja razine sigurnosti cestovnog prometa, Policijska uprava zagrebačka će u narednom razdoblju poduzimati intenzivnije mjere koje će biti usmjerene na smanjenje broja prekršaja koji najčešće dovode do prometnih nesreća s najtežim posljedicama odnosno na prekršaje tzv. „četiri ubojice u prometu“ – alkohol, brzina, mobitel i pojas, ali i na sve druge prekršaje u cestovnom prometu, posebice prilikom nadzora teretnih vozila i autobusa te nadzora biciklista i motociklista kao i pješaka.

Izvor: Mup.hr
Foto: Arhiva (Autoportal.hr)

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin