U Hrvatsku stiže početkom 2024. godine

Volkswagen ID. Buzz LWB, Amerikanci dobivaju za broj veći T1 iz novog doba

Volkswagen ID. Buzz LWB: svjetska premijera električnog transportera iz Wolfsburga s dugim međuosnim razmakom

Volkswagen ID. Buzz postaje ikona među električnim vozilima. Sijedi najnoviji stupanj evolucije automobilskog miljenika: ID. Buzz s dugim međuosovinskim razmakom1. ‘Made in Germany’ za Europu – kao i za Kanadu te SAD. Naime, Volkswagen velikim modelom ID. Buzz slavi povratak VW busa u Sjevernu Ameriku. Danas se održava svjetska premijera: u surferskom odredištu Huntingon Beachu uz autoput Pacific Coast Highway pokraj Los Angelesa.

U okviru najvećeg susreta VW buseva u SAD-u. Time se odaje počast obožavateljima i zemlji. Amerika istovremeno pozdravlja novi ID. Buzz značajnom gestom: naime, 2. lipnja ubuduće će, kao „Volkswagen Bus Day”, biti novi praznik. Također, pomno su odabrani termin i mjesto naknadnog europskog debija: on će uslijediti od 23. do 25. lipnja na međunarodnom VW Bus Festivalu u Hannoveru – najvećem europskom susretu VW buseva s više od 6000 vozila.

Foto: Volkswagen

Više prostora, dosega i snage. Uz dužinu od gotovo pet metara i do sedam mjesta za sjedenje, veliki ID. Buzz savršeno je pripremljen za svoje predstavljanje u Sjevernoj Americi. Istovremeno i u Europi širi svoj spektar mogućnosti upotrebe. Dodatnom dužinom ostvaruje se prostor za treći red sjedala, za još više mjesta u prtljažniku, za novu, veću bateriju od 85 kWh (neto kapaciteta), a time i za još veći doseg. Toplinska pumpa zimi povećava učinkovitost. Također, ID. Buzz uvest će se na tržište i s novim emotorom snage 210 kW (286 KS).

Nakon svega 7,9 sekundi veliki ID. Buzz doseže brzinu od 100 km/h. No, to nije sve: verzija s pogonom na sve kotače (GTX) i snagom od 250 kW (339 KS) najavljena je za 2024. godinu. Ubrzanje od 0 do 100 km/h modela ID. Buzz GTX4, a time i brza jurnjava autoputom, postići će se za 6,4 sekunde. „Samba bus” novog doba.

Među daljnje novitete električnog VW busa ubrajaju se head-up zaslon, unaprijeđeni infotainment sustav najnovije generacije i daljinski upravljani ulazak u parkirno mjesto putem smartphonea. Novokoncipirani, tehnološki napredni panoramski krov – najveći od svih modela marke Volkswagen – pobuđuje sjećanja na legendarni „Samba bus” iz 50-ih godina. Verzije za Sjevernu Ameriku k tomu će imati klimatizirana sjedala i osvijetljeni VW logotip u prednjem dijelu vozila.

Povratak u Ameriku. VW bus oprostio se prije 20 godina generacijom T4 VW busa od SAD-a i Kanade. No „Microbus” – kako se VW bus naziva u području između New Yorka i San Francisca – do danas je zadržao svoj kultni status. Već desetljećima stare generacije T1, T2 i T3 sa stražnjim motorom posebno su poznate panorame parkirnih mjesta uz plažu u Kaliforniji ili na Floridi ili Long Islandu i 2023. godine. Sada marka Volkswagen produženim modelom ID. Buzz zatvara krug i dovodi VW bus – ovaj put s električnim stražnjim pogonom – natrag u Ameriku. Thomas Schäfer, član uprave koncerna Volkswagen AG nadležan za skupinu vozila za masovnu proizvodnju, rekao je sljedeće: „Volkswagen je iznimno snažna globalna marka s bogatom poviješću, milijunima odanih obožavatelja i legendarnim proizvodima. To se očituje upravo ovdje, na najvećem susretu VW buseva u SAD-u. Stoga me iznimno raduje što tim koji se krije iza Volkswagen Group of America u okviru tog događaja slavi premijeru modela ID. Buzz s dugim međuosovinskim razmakom. Ovim modelom činimo velik korak na putu da postanemo pravi Love Brand.” Pablo Di Si, predsjednik uprave i generalni direktor društva Volkswagen Group of America, naglašava značaj električnog VW busa za tržište SAD-a: „ID. Buzz i SAD – zbilja su savršen par! VW bus ima dugu povijest u SAD-u i uživa pravi kultni status. Naš je današnji cilj nastaviti jačati marku Volkswagen u Americi. Veliki ID. Buzz pravi je model za to.” Američki debi modela ID. Buzz k tomu je obilježavanje povratka automobilskog načina života, sažima Lars Krause, nadležan za prodaju i marketing marke Volkswagen gospodarska vozila: „VW bus već desetljećima utjelovljuje – u SAD-u i Kanadi, baš kao i u Europi – jedinstven način života. Nezaboravna je slika legendarnog modela Lightbus T1 na Woodstocku. DNK ovog simbola slobode nastavlja živjeti u našem modelu ID. Buzz. Iznimno nam je važno da ljudima u Sjevernoj Americi s kultno dizajniranim modelom ID. Buzz sada možemo ponuditi suvremenu, potpuno električnu novu interpretaciju ovog klasika.”

„Made in Germany”. Isporuka prvih modela ID. Buzz u Ameriku započet će tijekom 2024. godine. Svi modeli ID. Buzz – baš kao i Multivan te Bulli T6.1 – proizvodit će se u matičnoj tvornici marke Volkswagen gospodarska vozila u Hannoveru. Ona je jedna od najsuvremenijih automobilskih tvornica na svijetu i zavičaj obitelji VW buseva. Gotovo istovremeno s uvođenjem na sjevernoameričko tržište, ID. Buzz s dugim međuosovinskim razmakom dospjet će i u europske autokuće. Ondje ID. Buzz2 s normalnim međuosovinskim razmakom već od prošle godine kao rekreativno vozilo i transporter (ID. Buzz Cargo3) niže velike uspjehe: godišnja proizvodnja u 2022. godini rasprodala se u tren oka. Kai Grünitz, direktor marke Volkswagen nadležan za poslovno područje razvoja: „Svojom kombinacijom potpuno električnog pogona, najnovijeg softvera i najsuvremenijih sustava potpora, velike količine prostora i DNK-a legendarnog dizajna model ID. Buzz zbilja je jedinstven. U produljenom modelu ID. Buzz naš će novi epogon ostvarivati više snage i bolju učinkovitost. U kombinaciji s velikom baterijom od 85 kWh osiguravaju se dosezi koji su idealni za dulja putovanja. Novim konceptom rukovanja, head-up zaslonom te pomičnim panoramskim krovom sada činimo i sljedeći korak u smjeru digitalizacije te svojim kupcima nudimo iznimno tražene tehnologije.”

VANJSKI DIZAJN
Nova dimenzija. Dizajn modela ID. Buzz s dužim međuosovinskim razmakom („Long Wheel Base”, skraćeno: LWB) nastao je paralelno s verzijom s normalom dužinom („Normal Wheel Base” ili NWB). Već se tijekom procesa razvoja osiguralo da se oba modela, unatoč različitim međuosovinskim razmacima, odlikuju tipično skladnim proporcijama i stilskom jasnoćom VW busa. Verzija NWB duga je 4712 mm, dok dimenzije nove varijante LWB iznose 4962 mm. Veća dužina postiže se međuosovinskim razmakom povećanim s 2989 na 3239 mm. Bočno se dodatnih 250 mm raspodjeljuje na klizna vrata proširena za 192 mm te 58 mm duža područja između C stupa i stražnjih kotača. Širina oba modela bez vanjskih zrcala iznosi 1985 mm, a visina, ovisno o opremi, do 1927 mm. Vrijednost cw, vrlo dobra za bus, iznosi 0,29. DNK VW busa. Dvije verzije međuosovinskog razmaka modela ID. Buzz dijele se na karakteristično kratke, a time i dinamične prevjese karoserije te neusporediv dizajn VW busa. Među njih ubrajaju se markantni prednji poklopac u obliku slova v, simpatično djelujuća grafika LED glavnih svjetala te klasični stražnji dio VW busa s protočnom trakom LED stražnjih svjetala kod modela ID. Buzz.

Foto: Volkswagen

Novitet u sjevernoameričkim verzijama su u međuvremenu osvijetljeni VW logotip u prednjem dijelu vozila (nije dopušten u Europi). Za sve modele s interaktivnim „IQ.LIGHT – Matrix LED glavnim svjetlima” i „IQ.LIGHT” stražnjim svjetlima vrijedi da će ID. Buzz svoje vlasnike prepoznati na temelju ključa te pozdraviti svjetlosnom animacijom čim se približe vozilu. Tipično za VW bus: ukupno pet različitih dvobojnih vanjskih boja laka. Novitet pri tome je kombinacija „Mono srebrne” (donje područje karoserije) i „Candy bijele” (gornje područje).

Foto: Volkswagen

Pet, šest ili sedam sjedala. ID. Buzz s dugim međuosovinskim razmakom jedan je od svega nekoliko e-vozila koja mogu zaprimiti opremu za padobransko jedrenje (volumen utovara do 2469 litara) ili prevesti pola nogometne momčadi sa sportskim torbama i loptama do mjesta održavanja utakmice (šest mjesta za sjedenje plus vozač). Ovisno o konfiguraciji, taj ID. Buzz može se upotrebljavati kao vozilo s pet sjedala (2/3), šest sjedala (2/2/2) s pojedinačnim sjedalima i naslonima za ruke u drugom redu sjedala te kao vozilo sa sedam sjedala (2/3/2). Suvozačevo sjedalo, bočna sjedala drugog reda te sjedala u trećem redu serijski su opremljena sidrištima za dječje sjedalice ISOFIX i Top Tether.

Prvi red sjedala. Vozač i suvozač u modelu ID. Buzz sjede uspravno i visoko, kao što je to već desetljećima slučaj u VW busevima. Uvijek dio serijske opreme: namjestivi nasloni za ruke na unutrašnjim stranama prednjih sjedala. Ovisno o opremi, vozačevo i suvozačevo sjedalo raspolažu naslonima za ruke i s vanjskih strana. Vrhunske verzije sjedala 12-struko su
električno namjestive te k tomu raspolažu masažnom i funkcijom memorije. Prednja sjedala modela koji se nude u Sjevernoj Americi k tomu će sadržavati novu, vrhunsku klimatizaciju. Usklađena s visokim položajem sjedenja, instrumentna ploča u modelu ID. Buzz također je visoko smještena – i to je tipično za VW bus. Svi prikazi izvedeni su digitalno te se nalaze na ergonomski optimalnoj vidnoj osi. Slobodno stojeći zaslon (s dijagonalom od 13,5 cm / 5,3″) tvori cockpit, čiji se prikazi mogu mijenjati putem višenamjenskog kola upravljača. Centralno i u središtu instrumentne ploče smješten je dodirni zaslon unaprijeđenog infotainment sustava, čije dimenzije sada iznose 32,8 cm / 12,9″. Ispod zaslona od sada su osvijetljeni i dodirni klizači za funkcije kao što su namještanje temperature i jačine zvuka. Unutrašnjost se osvjetljava ambijentalnim osvjetljenjem s 10 boja; opcijski će za dugi ID. Buzz biti dostupna i verzija s 30 boja.

 

 

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo