NOVI ADUT IZ WOLFSBURGA

Volkswagen Passat B9 (2024.): samo karavan, ali uz turbobenzince i hibride ostaje 2.0 TDI

Volkswagen Passat devete generacije, stiže samo kao Variant, rastegnut na 485 cm, nabijen hi-tech luksuzom, forsirat će turbobenzinske i plug-in hibridne verzije, stići će i električni e-Passat, ali…

… ako ga ne “zakolju” političari, glavni će adut biti usavršeni dizelaš 2.0 TDI, prilagođen normama Euro 6d, moćan, uglađen i štedljiv. I čist, ako ćemo računati i govoriti pošteno. Proizvodit će se u Bratislavi, a prezentacija je predviđena za kraj 2023. Prvi će primjerci na tržište stići početkom 2024.

Volkswagen Passat osme generacije (B8), vozili smo na prezentaciji u listopadu 2014., potom i testirali na hrvatskim cestama te se uvjerili kako je napredovao prema, također uvjerljivom prethodniku. Na proljeće 2020. testirali smo redizajnirani Volkswagen Passat 2.0 TDI DSG Business, s “pogođenih” dizelskih 150 KS, automatskim mjenjačem sa sedam stupnjeva i dvostrukom spojkom te bogatim paketom opreme, nedavno je bio na našem testu, potvrđujući da je, i u šestoj tržišnoj godini, kralj srednje klase (D-segmenta).

Potpuno novi model devete generacije (B9), koji će, jasno, zadržati stilski DNA dosadašnjeg modela (ne bi bilo dobro da oni koji još kupe B8 uskoro shvate da im je automobil “preko noći” ostario) bit će predstavljen krajem 2022., a njegova prethodnica na kinesko tržište dolazi već krajem ove godine.

Volkswagen Passat B9 napravit će klasni iskorak u premium izvedbi, gabaritima i tehnologiji. Bit će napravljen na modularnoj platformi MQB druge generacije, a tehnološki bit će ‘napuhana’ verzija novog aduta Volkswagen Golf 8, koji je startao u najgore vrijeme, početkom mega-krize izazvane pandemijom Covid-19.

Volkswagen Passat devete generacije (B9), u “novom normalnom”, u svojoj posljednjoj verziji, proizvodit će se samo kao karavan (Variant) Za komfor je važno što će se međuosni razmak  povećati na 284 (+5) cm, a prtljažnik će biti povećan na 670 do 1800 litara (+20).

Povećanje čvrstoće za trećinu i smanjenje mase za 30 kg, usprkos osjetno povećanim gabaritima, temelj je za poboljšanje dinamike i smanjenje potrošnje. Karoserija će biti produžena na 485 (+8) i proširena na 186 (+3) te snižena na 145 (-1) centimetara. Koeficijent otpora zraka od 0,26 ipak neće biti rekordan, ali će za karavan biti uzoran.

To će naglašavati otmjenija maska, evolucija onoga što smo vidjeli u luksuzno-sportskoj izvedenici Passata, modelu Arteon, ali i s kontroverznim ‘obrvama’, koje je uveo Volkswagen Golf 8 (na slici je aktualni model). Velik će iskorak pokazati unutrašnjost, otmjenom izvedbom s LCD virtualnim kokpitom, glasovnim komandama, najsuvremenijim infotainmentom i izvedbom luksuzne poslovne limuzine. Sve će biti naglašeno funkcionalno, ugledno, ali bez pretjerivanja. U ponudi motora bit će benzinci, hibridi, dizelaši (da, dizelaši!), a puno se očekuje od električne verzije e-Passat. Benzinsku će ponudu otvarati ‘tehnološki biser’ 1.5 TSI, koji će se nuditi sa 150 i 180 KS, a bit će podloga za hibridnu verziju, sustavne snage 211 KS.

“Ozbiljniji” benzinac bit će 2.0 TSI, u verzijama s 220 i 280 KS. Velik adut (kakvog li preokreta) biti usavršeni dizelaš 2.0 TDI, sa 136, 163 i 204 KS), koji će najnaprednijim sustavima redukcijskog katalizatora (SRC), uklanjanja dušikovih oksida (AdBlue) i filtra čađe (DPF) biti jedan od najčišćih motora s unutarnjim izgaranjem na tržištu. Ako ne dođe do većih fiskalnih promjena, 90 posno modela na našem tržištu bit će dizelaši 2.0 TDI sa 136 i 163 KS. Električna verzija e-Passat bit će napravljena u sklopu modularnog elektromotornog koncepta MEB (Modularen Elektrifizierungsbaukasten), s  autonomijom od čak 500 km.

Autor