Treća generacija kultnog Volkswagenovog transportera, koji vuče korijene od legendarnog Volkswagen T1, posljednja s motorom i pogonom straga, pred dolazak T4 s prednjim pogonom…
Volkswagen Transporter (T3) treće generacije, koji je naslijedio legendarni model T1, koji je predstavljen 1949. i T2, koji je stigao 1967. U istoj koncepciji, kutijasti transporter s motorom i pogonom straga, uveo je niz bitnih prednosti:
– zaobljenu kutiju je pretvorio u uglastu te je iskoristivost prostora doveo do maksimuma
– dužinu je povećao na 4569 mm, širinu na 1844 mm, a visinu na 1928 mm
– riješio je problem sigurnosti kod frontalnog sudara, pogotovo za noge vozača, u čemu je T1 bio katastrofalan, a T2 tek malo bolji (nedovoljno!)
– T3 je u osnovnim verzijama imao bokserski, zrakom hlađeni motor 1.6/30 KS i 2.0/70 KS te je dobio benzince slavne serije EA827, uvedene 1972. za Audi 80, 1.9 s 55, 59, 76, 83 i 89 KS te 2.1 s 90, 95 i 112 KS (ubrizgavanje)
– uveo je dizelski motor, osnovni 1.6 s 54 KS, turbo 1.6 s 80 KS i 1.7 s 57 KS
– uveo je 1984. i pogon 4×4 (Syncro)
– uveo je servoupravljač i klima uređaj
Proizvodio se kao transporter, pickup s jednostrukom i dvostrukom kabinom, Camper, poslovni bus Caravelle i transporter Multivan (predstavljen 1985).
Karijeru je u Njemačkoj završio 1991., kad je predstavljen T3 s motorom poprečno sprijeda i prednjim pogonom . Nastavio se, do 2002. proizvoditi u Južnoj Africi.