Zadnje testne vožnje

Volkswagen Tiguan (2024.), završne probe pred veliku premijeru

Svjetska premijera na jesen 2023., a dolazak na tržišta širom Europe očekuje se tijekom 2024. godine. Ovo su prve slike, upoznajte novi Tiguan…

U okviru zadnjih testnih vožnji, marka Volkswagen objavila je prve detalje svog trenutačno najprodavanijeg modela: treća generacija novog Tiguana bit će raspoloživa s usavršenom aktivnom regulacijom voznog postroja i karakteristikama iz luksuzne klase poput HD Matrix glavnih svjetala. Osnovu predstavlja nova generacija modularne platforme, MQB evo. S plug-in hibridnim pogonom, novi će Tiguan ubuduće imati doseg do 100 kilometara s električnim pogonom. Svjetska premijera uslijedit će u jesen, a ovaj bestseler će se na tržištu predstaviti 2024. godine.

Tiguan je već godinama najprodavaniji model marke Volkswagen. Od njegovog uvođenja u jesen 2007. godine, više od 7,4 milijuna ljudi diljem svijeta odlučilo se za ovaj SUV.

Foto: Volkswagen

Volkswagen je za novi Tiguan dodatno usavršio modularnu platformu. Nova generacija naziva se MQB evo. Kai Grünitz, član Upravnog odbora marke zadužen za tehnički razvoj: „MQB evo savršeno ujedinjuje najsuvremenije module tehnologije: novu generaciju plug-in hibridnih pogona s dosegom u električnom pogonu do 100 kilometara, vjerojatno najbolju aktivnu regulaciju voznog postroja u svom segmentu, vrhunsku kvalitetu interijera te infotainment sustav koji je također nov i intuitivan za rukovanje – sve ono što vozači očekuju od Volkswagena.”

„IQ.LIGHT HD-Matrix glavna svjetla. Novi Tiguan bit će jedno od prvih vozila u svojoj klasi koje će biti dostupno s opcijskim HD Matrix svjetlima.

Tehnologija “IQ.LIGHT HD Matrix glavnih svjetala” razvijena je zajedno za Tiguana i Touarega. To znači da se u modelu srednje klase Tiguanu koristi tehnologija svjetala iz modela luksuzne klase.

Novi koncept prikaza i rukovanja. Interijer Tiguana potpuno je iznova koncipiran i dizajniran. Volkswagen je uzeo u obzir specifične želje kupaca u pogledu intuitivnog upravljanja. Tako Tiguan na tržište dolazi s novorazvijenim cockpitom i novim infotainment sustavom. Ekran veličine do 38 centimetara (15 inča) pregledno prikazuje važne funkcije poput navigacije, glazbe i klimatizacije te se može individualizirati pomoću funkcija brzog pristupa. Vrhunska kvaliteta materijala, novi dizajn sjedala i učinkovita zvučna izolacija povećavaju vrijednost i udobnost. A u kombinaciji s novim “akustičnim paketom” (opcija), u Tiguanu se stvara audio komfor iz luksuzne klase. Središnje konzole također nude više prostora za odlaganje. U budućnosti će Tiguan biti dostupan samo s automatiziranim ručnim mjenjačem (DSG).

Poput Volkswagen ID. modela, ubuduće će se odabir za vožnju birati pomoću ručice na stupu upravljača desno od kola upravljača s intuitivnim rukovanjem: okretanje prema naprijed u “D” za vožnju prema naprijed, okretanje unatrag u “R” za vožnju unatrag, pritisak bočno za aktiviranje parkirne kočnice. Povrh toga, svi Tiguani imaju tipke za mijenjanje stupnjeva prijenosa iza kola upravljača. Elektronički reguliran vozni postoj za veći komfor i dinamiku. MQB evo predstavlja bazu za novu generaciju adaptivnog voznog postroja DCC: opcijski DCC Pro s amortizerima s dva ventila. Povrh toga, novi je model sada serijski opremljen sustavom za upravljanje dinamikom vožnje – MQB sustavom koji je svoj debi proslavio u aktualnom Golfu GTI. Sustav upravlja funkcijama elektroničkih blokada diferencijala (XDS) i bočnim dinamičkim komponentama amortizera u DCC Pro sustavu. Regulacije kočenja individualno po kotačima i selektivne promjene tvrdoće amortizera dovode do većeg komfora i poboljšanja performansi pri dinamičnoj vožnji zavojima.

Karakteristike upravljanja postaju stabilnije, agilnije i preciznije. TDI, TSI, eTSI i eHybrid. Zahvaljujući platformi MQB evo, u Tiguan se mogu implementirati različite vrste pogona, poput turbo dizelskih motora (TDI), turbo benzinskih motora (TSI), mild-hybrid turbo benzinskih motora (eTSI) i plug-in hibridnih sustava (eHybrid). Električni doseg novih plug-in hibridnih pogona povećan je do 100 kilometara u odnosu na prethodnike, ovisno o opremi. Povrh toga, AC punjenje bit će brže u svim verzijama eHybrid, a DC brzo punjenje također će po prvi put biti moguće u seriji.

Sjedala na razini više klase. Tiguan će biti dostupan s opcijskim ergoActive prednjim sjedalima. Između ostalog, ona nude pneumatsko namještanje potpore za kralježnicu u 4 smjera te također pneumatsku masažu u 10 komora pritiskom na određene točke u naslonima sjedala – karakteristike koje se inače nalaze u modelima više klase. Također sadrže grijanje sjedala kao i prozračivanje sjedala.

Veći prtljažnik u Tiguanu. Novi Tiguan je 32 mm duži (4.551 mm), s povećanjem od 5 mm, i neznatno viši (1.640 mm) od svog prethodnika.

Širina (1.939 mm) i međuosovinski razmak (2.681 mm) ostaju isti. Dobru iskorištenost prostora pokazuje volumen prtljažnika nove generacije: iako je SUV bio tek neznatno duži, volumen prtljažnika je narastao za 33 na 648 litara (kod tereta do visine naslona stražnjih sjedala). Vrlo dobar prostor u području glave poboljšan je za dodatnih 9 mm sprijeda (do 1058) i straga za 10 mm (do 1022 mm).

FOTO: Volkswagen

Autor

Preporučeni sadržaj