10.11.2018. Autor: Dino Milić-Jakovlić

10. studenog, rođendan 4 velikana iz auto-moto branše

1910. - rođen Takeo Fujisawa, jedan od ključnih ljudi u razvoju Honde, 1911. - rođen Nello Pagani, poznati talijanski vozač moto i auto utrka, 1955. - rođen Horacio Pagani, argentinski velemajstor za superautomobile, 1965.- rođen Eddie Irvine, posljednji plejboj Formule 1

Takeo Fujisawa (1910. - 1988.), japanski 'financijski čarobnjak', za uspjeh Honde gotovo je jednako zaslužan kao i konstruktorski genij Soichiro Honda. U mladosti radio je kao trgovački putnik, a Hondi se priključio 1949. 

Znamenita tvrtka iz Hamamatsua pokorila je svjetsko tržište motocikala upravo nevjerojatnom brzinom, lakoćom i snagom, petnaestak godina nakon osnutka, postavši najveći svjetski proizvođač, uvelike i njegovom zaslugom. 

Fujisawa 1964. postaje potpredsjednik, a 1973., kad se s Hondom okreću automobilima, mjesto prepušta mjesto mlađima, no savjetnik ostaje do smrti 1988.

Nello Pagani (1911. - 2003.), jedan od najvećih motociklista sredine 20. stoljeća nastupao je od 1928. do 1955., a najviše je zapamćen po tituli u kategoriji do 125 ccm u prvom Svjetskom prvenstvu. Iste je sezone zamalo izgubio i titulu do 500 ccm zbog sustava bodovanja, premda je zapravo osvojio najviše bodova. 

U automobilima je rjeđe nastupao, no imao je lijepih uspjeha. 1952. je ostvario drugo mjesto u klasi na Mille Miglia, te pobjede na Velikim nagradama na stazi Pau 1947. i 1948. 

U jedinom prvenstvenom F1 nastupu Nello Pagani završio je sedmi. Po završetku vozačke karijere vodio je trkaću momčad MV Aguste. Preminuo je 2003.

Nerijetko nazivan novovjekim Ettoreom Bugattijem, Horacio Pagani rođen je 10. studenog 1955. u Argentini, u porodici talijanskih imigranata. Odmalena opsjednut automobilima, već je s 20 godina izradio prvi bolid Formule 3. Sprijateljio se s velikim Juanom Manuelom Fangiom te uz njegovo pismo preporuke 1983. došao u Italiju. 

Dobio je posao u Lamborghiniju, gdje je brzo napredovao do glavnog inženjera te razvio slavni Countach Evoluzione. 1991. odlazi i osniva Modena Design, tvrtku koja radi zahtjevne komponente od kompozita ojačanih ugljičnim vlakanima (kevlara) za bolide Formule 1 te proizvođače automobila i motocikala. 

Već sljedeće godine osniva i tvrtku Pagani Automobili Modena, koja nakon sedam godina razvoja predstavlja Zondu, po mnogima najuzbudljiviji superautomobil novog tisućljeća. Uz malu i stabilnu produkciju tvrtka je i danas aktivna, a u ponudi imaju nasljednika Zonde, model Huayra.


Horacio Pagani, rođen 1955. u argentinskom gradu Casilda, utemeljio je 1992., u San Cesario sul Panaro, blizu Modene (Italija), tvrtku u klasi Ferrarija, Bugattija i Lamborghinija 

Edmund 'Eddie' Irvine mlađi rođen je 10. studenog 1965. u Newtownardsu u Sjevernoj Irskoj, no tijekom karijere vozača Formule 1 vozio je s trkaćom licencom izdanom u Republici Irskoj, pa je to često zbunjivalo i fanove i organizatore utrka, koji su ponekad znali greškom izvjesiti irsku zastavu umjesto tehnički ispravne britanske. 

I sam je Irvine dolijevao ulje na vatru izjavama kako su to gluposti, jer je on Irac, dok je Britanac zapravo nepostojeći, izmišljen pojam. To je samo jedna od mnogih kontroverzi koje su ga pratile, jednog od zadnjih ljudi u svijetu Formule 1 koji nije imao dlake na jeziku i vrlo se jasno izražavao o ljudima i događajima oko sebe. 

Kad tome pridodamo i sklonost razuzdanom tulumarenju i brojne ljubavne afere s poznatim i nepoznatim štovateljicama, jasno je da je njegova osobnost prije pripadala nekom drugom, ranijem vremenu ovog sporta. Irvine je izazvao kontroverzu već u svom prvom nastupu, u Suzuki 1993., kada je pretekao Ayrtona Sennu, vrativši se u isti krug s njim, pošto mu se činilo da Brazilac previše petlja oko obilaženja za krug Damona Hilla, s kojim se Irac borio za mjesto. 

To je izazvalo furioznu reakciju, pa čak i Sennin udarac šakom u boksu, a i idućih nekoliko sezona nastavile su se kontroverze oko Irvinea, optuživanog za izazivanja sudara. Slijedile su diskvalifikacije i prijetnje oduzimanjem licence, ali i dokazivanje nepobitne brzine, koja je dovela do prelaska iz Jordana u Ferrari u sezoni 1996. Tri je godine bespogovorno bio vodonoša Michaelu Schumacheru, no kad se Nijemac ozlijedio 1999. Irvine se našao u ulozi vođe momčadi i borbi za titulu. 

Sezonu je završio kao drugi u prvenstvu, a ostvario je i svoje jedine četiri pobjede u karijeri. Nakon toga je još dvije godine nastupao za Jaguar, donijevši im dva jedina plasmana na podij u povijesti momčadi, a potom se povukao iz utrka i posvetio mnogobrojnim poslovnim interesima. Danas je jedan od najbogatijih ljudi u Sjevernoj Irskoj.

Noseća slika: Eddie Irvine je od 1993. do 2002., nastupajući za Jordan, Ferrari i Jaguar, osvojio četiri pobjede, imao jedan najbrži krug i 26 puta se penjao na pobjednički podij




Cindrić



Cindrić

Mazda kampanja



Vulkal gume