17.7.2018. Autor: Željko Marušić

12 stvari o Volkswagen Golfu VIII, koji dolazi u rujnu 2019.

Malo napuhan, a osjetno komforniji, čvršći, lakši i dinamičniji, s 95 do čak 400 KS, benzinci i plug-in hibrid favorizirani, ali 10 posto štedljiviji usavršeni dizelaši 2.0 TDI i dalje će imati važnu ulogu, 'blagi' hibridi i LCD instrumenti postaju standard..., da, bit će 'kralj' kompaktne klase!

Volkswagen Golf sedme generacije, predstavljen 2012., još je uvijek u punoj formi (redizajniran je 2016.), no 'punom parom' razvija se model osme generacije, koji će u tržišnoj verziji biti predstavljen na salonu u Ženevi u ožujku sljedeće godine. Proteklih smo godina vidjeli smo barem deset više ili manje vjernih vizija 'osmice', a posljednju je prezentirao Autozeitung.de.

Ovo je 12 važnih stvari o Volkswagen Golfu VIII:

1. Dužina će porasti na 430 (+4,5), širina na 184 (+4), a visina od 145 cm ostaje neizmijenjena. Koeficijent otpora zraka snizit će se sa 0,28 na, za hatchback izvedbu, izvrsnih 0,26, što će biti melem za potrošnju, čistoću ispuha i performanse.

2. O povećanju komfora i funkcionalnosti svjedočit će povećanje međuosnog razmaka s 264 na 266 cm i prtljažnika s 380 na 400 litara. Preklapanjem stražnjih sjedala korisni će prtljažni obujam porasti na 1310 l. Najviše će profitirati komfor na stražnjim sjedalima.

3. Kao i model sedme generacije, proizvodit će se isključivo s pet vrata, u hatchback i karavnskoj izvedbi (Variant), koja stiže 2020.

4. Bit će to prvi auto C-segmenta (kompaktne klase) s potpuno digitaliziranim (LCD) kokpitom i to u serijskoj opremi! Bit će najnovije izvedbe 3D Active Info-Display u modularnom, nadogradivom MIB sustavu (Modularer Infotainment-Baukasten). Po tome će biti među prvima uopće. Farovi i svi svjetlosni elementi bit će potpuno LED, što će doprinijeti sigurnosti (vidljivosti) te smanjenju potrošnje goriva i emisije štetnih plinova.

5. Povećanje udjela čelika visoke čvrstoće (HTS) na 39 posto i ultra-visoke čvrstoće (UHTS) na 18 posto, u nosećoj strukturi karoserije, usprkos povećanju gabarita i razine opreme, smanjit će masu za 30 do 50 kg, a povećati čvrstoću strukture za 30 posto. Očekuje se ne samo osvajanje 5 zvjezdica po Euro-NCAP testu, nego i dosad najbolji rezultat za aktivnu i pasivnu sigurnost u klasi.

6. U turbobenzinskoj ponudi bit će 3-cilindraš 1.0 TSI s 95 i 116 KS, aktualni hit 1.5 TSI sa 130 i 150 KS te 2.0 TSI s 200 KS. Uvodi se dvonaponski sustav - uz standardni 12-voltni dolazi 48-voltni, sa starter-generatorom pokretanim remenom, kojim svi benzinci postaju 'blagi' hibridi, jer se prilikom svakog usporavanja aktivira generatorski rad, a pri ubrzavanju elektromotorni. U dionicama s minimalnim opterećenjem ('jedrenje') benzinski se pogon isključuje, a aktivira elektromotor. Time se povećava dinamičnost (međuubrzanja), a potrošnja smanjuje za 0,3 l/100 km.

7. Dizelaši ne idu u mirovinu, dapače dolazi novi 2.0 TDI, od 136 do 204 KS, (jedini u paleti dizelaša), u kombinaciji s 12-voltnom 'blago-hibridnom' tehnologijom (starter-generator) potrošnja se smanjuje za deset posto, na, deklarirano manje od četiri litre! Sve se verzije opremaju filtrom čađe (DPF) i katalizatorom selektivne redukcije (SRC), emisija štetnih plinova smanjuje se za 30 do 50 posto te svi dizelaši nadmašuju eko norme EU6d, koje stupaju na snagu 2021. Ti sustavi, nažalost, nedostaju u aktualnom 1.6 TDI.

8. Osnovni sportski model GTI pokretat će se turbobenzincem 2.0 TSI snage 250 KS, dok će GTI Performance biti nabijen na 300 KS i opremljen pogonom 4MOTION (4x4). 'Top-gun' verzija bit će upregnuta potpuno novim 3.0 Biturbo VR6 (uskokutnim V6) s brutalnih 400 KS i 450 Nm.

9. Važnu će ulogu imate hibridna izvedba GTE, s turbobenzincem 1.5 TSI sa 150 KS i elektromotorom od 75 kW (sustavna snaga 220 KS). Samo na struju moći će voziti 70 km, a prosječna će potrošnja (statistički) biti samo 2,8 l/100 km. Nova generacija potpuno električnog e-Golfa imat će autonomiju veću od 300 km.

10. Uvodi se verzija 1.5 TSI snage 130 KS s napajanjem zemnim plinom (metanom), koja se, zbog nedostatka mreže punionica, neće uvoziti u Hrvatsku.

11. Ukupni razvojni proračun iznosi 1,8 milijardi eura, a proizvodnja će početi u lipnju 2019.

12. Premda će biti osjetno vrjedniji od dosadašnjega, cijene će ostati na sadašnjoj razini te će kupci dobivati više za uložen novac. Osnovni će benzinac startati s oko 135.000 kn. Prvi se primjerci na našem tržištu očekuju u rujnu 2019.

Pola godine nakon osnovnog hatchback modela (samo s petora vrata) stići će karavanski model Variant (na ilustraviji), a umjesto monovolumenske verzije Sportsvan dobit će crossoversku inačicu

Ilustracije: Autozeitung.de




Cindrić



Cindrić

Mazda kampanja



Vulkal gume