6.12.2018. Autor: Roberto Baždo

15 godina DSG-a: dvostruka spojka izazvala revoluciju automatskih mjenjača

Sad već legendarna 'bestrzajna' automatska izmjena brzina 'vatreno krštenje' imala je 2003. u Volkswagen Golfu R32 s 231 KS, omogućivši bolje ubrzanje nego s ručnim šaltungom

Pogonska revolucija slavi svoj rođendan. Prije točno 15 godina, Volkswagen je predstavio prvi automatski mjenjač s dvostrukom spojkom (DSG), za proizvodnju velikih razmjera. Uvjerljiva je svojstva u dinamici, komforu i štedljivosti potvrdio već na startu. 

Odmah je bio predstavljen kao automatski prijenos za moderno doba. Više ekonomičan i sportski od bilo kojeg do tada poznatog automatskog mjenjača. DSG je promijenio način prijenosa zupčanika, posebno u kompaktnom razredu. 

Njegov je 'forte' i danas prebacivanje brzina brže nego što je svaki vozač mogao napraviti ručno. Do danas, više od 26 milijuna vozača modela koncerna Volkswagen uživa u ovom, po mnogima, najboljem automatiku na tržištu. 

Danas je dostupan s učinkovitim 6 i 7-stupanjskim DSG sustavom, s uljnom i suhom dvostrukom spojkom.


Sve je počelo 2003., kad je Volkswagen uveo prvi automatski mjenjač s dvostrukom spojkom (DSG), u legendarni Volkswagen Golf R32 (231 KS).

O popularnosti DSG-a dovoljno govori statistika: u tekućoj ga je godini odabralo čak 40 posto kupaca Golfa i lijepih 30 posto Pola. 

DSG brojke za T-Roc i Tiguan otkrivaju kako svaki drugi vlasnik Volkswagenovih crossovera uživa u 'Direct Shift Gearboxu', a gotovo svaki u Tiguan Allspaceu

U Passatu, prosjek je između 60 posto (limuzina) i 70 posto (Variant). Na Arteon s DSG-om odlučuje se 80 posto kupaca.

Vozači širom svijeta prepoznali su učinkovitost ovog automatskog mjenjača i kvalitetu koja ga krasi. Pred njim je i budućnost...






Cindrić



Cindrić

Mazda kampanja



Vulkal gume

Autowill