24.12.2017. Autor: Dino Milić-Jakovlić

20 godina: Mercedes-Benz A-klase W168 (1997. - 2004.)

Čudo prostranosti slabo izbjegavalo losove, no kasnije je ipak postalo hit

Prvi mali Mercedes, prvi putnički Mercedes s prednjim pogonom i prvi Mercedes s poprečno ugrađenim motorom, predstavljen je početkom ožujka 1997., izazvavši senzaciju na salonu u Ženevi. No već 21. listopada te godine umalo se sve pretvorilo u katastrofu.

Na 'Testu izbjegavanja losa' švedski se novinar Robert Collin prevrnuo na krov. Pokazale su se pogreške u izvedbi i podešenosti, koje nisu bile teške kako ih se prikazivalo, ali su ipak bile neugodne.

'Tajna' nevjerojatne prostranosti 'bumbara' dugog  361, širokog 172 i visokog 159 cm je u monovolumenskoj formi sa 'sendvič' podnicom i posebno konstruiranim motorom klinaste forme, izvedenim tako da zauzima najmanje prostora te da u slučaju sudara padne ispod podnice i tako amortizira udarac. 

Steve Mattin potpisao je A-klasu, kasnije i mnoge modele Mercedesa i Volva, a danas je glavni dizajner AvtoVAZ Lade. U startu je baby-Mercedes bio ponuđen u benzinskim verzijama A140 sa 82 KS i A160 sa 102 KS. Naknadno su stigle verzije A190 sa 125 KS i A210 sa 140 KS, te dizelaši A160 CDI sa 60 KS i 75 KS te A170 CDI sa 90 i 95 KS. 

Pri redizajnu 2001. dobio je 17 cm produženu izvedbu (278 cm) što je osiguralo kraljevski komfor. Iz te 'rastegnute' A-klase nastala je B-klasa. Od 1997. do 2004. proizvedeno je 1,1 milijun primjeraka. Još uvijek se ne tretira kao oldtimer, no vrijednost blago raste. Mali velikan dobio je zasad dva nasljednika: W169 (2004. - 2012.) i W176 (2012. - danas).