9.11.2019. Autor: Roberto Baždo

20 godina: Pagani Zonda (1999. - 2019.) proslavila rođendan u New Yorku

Posebno mjesto za baš takvog slavljenika, talijanski proizvođač argentinskih korijena na tjedan dana je okupirao centralni terminal....

Još smo bili prilično mladi, kada se pojavila ona – Zonda. Osim čuvenog modela, veliki interes javnosti, baš kao danas naš Mate Rimac, pridobio je Horacio Pagani. Čovjek koji je mnogo toga morao istrpjeti, da bi došao do ovoga - slavlja u prekrasnom ambijentu i pred svojim automobilima.

Horacio Pagani objavio je svoj prvi 'hyper' automobil na svijetu prije 20 godina. Čuvena Zonda odmah je šokirala svijet i postala primjer što sportski automobil mora ponuditi vozaču.
Iako Pagani Zonda nikada nije prodana nekom kupcu u SAD, postao je mjerilo svim super sportskim, hyper automobilima koji su uslijedili. Dizajniran prema temeljima Paganijeve filozofije dizajna. Dakle Zonda spaja umjetnost i znanost...

Dugo se tražila odgovarajuća lokacija, a onda je izbor pao na Grand Central terminal, gdje svaki dan prolazi više od 750.000 ljudi, dvorana Vanderbilt idealno je mjesto za izložbu kolekcije 20. godišnje Pagani Zonde.


Posjetitelji i gosti mogli su vidjeti kolekciju pet ikonskih Zonda, a to su:

Zonda 001
Prvi automobil koji je ponio oznake Pagani, ujedno i slavljenik. Nedavno je ovaj model prošao kompletnu obnovu prvog podvozja, korištenog za homologaciju i 'crash testove'  Zonde. Sada ima istu konfiguraciju prve Zonde predstavljene 1999. na sajmu automobila u Ženevi. Izgrađena je velikim djelom od karbonskih vlakana, a cijelu priču slavljeničkog modela začinjava - Mercedes-Benz AMG motor od 450 KS.

Zonda F

Posvećen mentoru i velikom prijatelju Horacio Paganija, Juanu Manuelu Fangio, automobil je napravljen da stvori lakši, sigurniji hiper automobil. Kao najlakši hiper automobil u svojoj klasi, Zonda F je 2007. godine postavila rekord kruga na čuvenoj stazi u Nürburgringu sa svojim 650 KS AMG V12 motorom.

Zonda R
Izrađena u svega deset primjeraka nakon što je automobil predstavljen 2009. Koristeći vrhunsku F1 i zrakoplovnu tehnologiju, ovaj automobil postavio je još jedan rekord na Nürburgringu 2010. i još uvijek drži najbrži rekord staze Top Gear Dunsfold, dijelom zahvaljujući i AMG V12 motoru V12 od 750 KS.

Zonda Cinque
Samo pet primjeraka možda i najekstremnijeg cestovnog automobila iz Pagani radionice. Cinque je kombinirao elemente Zonde F i R kako bi izvorno udovoljilo posebnom zahtjevu kupca iz Hong Konga. Bila je to prva Zonda koja je koristila novi Pagani izum, karbonski titanijum, posebno vlakno namijenjeno kreiranju Zonda Cinquea, da bi se na kraju koristilo u budućim Pagani modelima. Karoserija je opremljena duljim prednjim spojlerom i novo dizajniranim stražnjim krilom za poboljšanje aerodinamike. Koliko je bila ekstremna, govori i krajnja brzina bila je gotovo 350 km/h...

Zonda HP Barchetta
Dizajniran od strane Horacio Paganija kao prvi u nizu od tri automobila. Inspiriran sjajnim trkačkim automobilima u stilu "barchetta" iz '50-ih, poput onih u kojima se natjecao petostruki prvak Formule 1 Juan Manuel Fangio, ovaj automobil nema krova i nudi potpuno drugačije iskustvo vožnje. Također je prihvatio i najbolje elemente drugih modela, veliki dio njih sa Zonde Cinque, ali šasije još veće čvrstoće.
S pojedinačnim automobilima u vrijednosti od čak 18 milijuna dolara, ova Pagani kolekcija je ponudila jedinstvenu i prilično rijetku priliku da ljubitelji sportskih automobila vide sve ove modele na jednom mjestu. Do idućeg rođendana i obljetnice, možda se i mi nađemo negdje preko bare...







Mazda


Gulf

Tembo