20.10.2018. Autor: Roberto Baždo

50 godina: Škoda 1203 nekoć je bila najprodavaniji model marke

Svoju popularnost je stekla kroz nastupe u brojnim čehoslovačkim filmovima, te je jedno vrijeme ovaj 'kombi' bio najprodavanija automobil ovog proizvođača

Vrijeme leti, a tek rijetki se mogu sjetiti prezentacije čuvenog modela - 1203. Spomenuta Škoda nedavno je proslavila 50. rođendan. Da budemo precizniji, bio je prije nešto više od mjesec dana - 14. rujna 1968. Na taj dan je 1203 debitirao na sajmu za inženjere u Brnu i od tada kreće njegova uspješna seansa. Automobil je doslovno bio uloga u životu svakog Čeha, na neki način, od kolijevke do groba. Doslovno, jer je 1203 bio dostupan, između ostalog i u izvedbama kao hitna pomoć i mrtvačkim kolima. Usto, pojavio se i u drugim varijantama kao što su mali kombi, dostavni kombi i lagani kamioni.

Povijest Škode 1203 seže u '50 godine prošlog stoljeća. Razvoj ovog lakog komercijalnog vozila već tada je započeo, ali tek 1968. godine se i konačno pojavio! Tog, 14. Rujna kada se i konačno predstavio javnosti, imao je svoju premijeru na međunarodnom sajmu za inženjere u Brnu. Međutim, festival je bio zasjenjen okupacijom Čehoslovačke od strane vojske pet zemalja Varšavskog pakta 21. kolovoza 1968., kako bi okončali ''Praško proljeće''. Ipak, Škoda 1203 bila je jedini novi automobil u češkoj automobilskoj industriji koji je izazvao senzaciju. Jedini je imao svjetlu budućnost prema predviđanjima, koja su se kasnije pokazala točnima.


Lagana gospodarska vozila Škoda 1201 i 1202 bila su rađena u tvornici u Vrchlabí (Češka) kasnih 1950-ih. Ovi automobili bili su utemeljeni na osobnim automobilima pa su stoga ponudili samo ograničenu količinu prostora za putnike i teret. Korišteni okvir cijevi također je zastario. Zato su u proljeće 1956. godine inženjeri počeli razvijati moderan kamionet, koji će se kasnije pretvoriti u mali kombi - 1203.

Tehnički dobro zamišljen s motorom ispod prednjih sjedala, što do tada i nije bio čest slučaj dobilo se na prostoru unutar vozila. Tako je za pogon 1203 brinuo četverocilindrični motor od 1220 kubika i snage 39 kW (49 KS) posuđen iz 1202. Instrumenti na ploči s instrumentima i stražnja svjetla posuđeni su od Škode 1000 MB.
Sve u svemu, ova je Škoda pravi klasik i olditmer koji svoju najveću publiku i vojsku obožavatelja ima, jasno u Češkoj!





BMW banner