5.10.2019. Autor: Dino Milić-Jakovlić

5. listopada 1919. Enzo Ferrari odvozio svoju prvu utrku

Prije točno 100 godina slavni ‘Il Commendatore’ na brdskoj utrci Parmo-Poggia di Berceto, za volanom automobila CMN, završio je na 11. mjestu...

Enzo Anselmo Ferrari (1898. - 1988.), jedan je od najpoznatijih i najvažnijih ljudi u čitavoj povijesti automobilizma, utemeljitelj najuspješnije sportske momčad Scuderia Ferrari i najslavnijeg proizvođača sportskih automobila, s amblemom Propetog konjića.

Rođen je u razmjerno imućnoj modenskoj obitelji. No, u I. svjetskom ratu porodični je posao propao. Enzovi otac i brat umiru u epidemiji gripe, a on se zapošljava u maloj tvornici automobila Costruzioni Meccaniche Nazionali (CMN) i počinje nastupati na utrkama.

Na današnji dan prije točno 100 godina prvi je put nastupio u automobilskom natjecanju, na brdskoj utrci Parmo-Poggia di Berceto. Za volanom automobila CMN završio je na 11. mjestu. Dvije godine potom prelazi u Alfa Romeo

Trkaća karijera išla mu je sve bolje, no nikada nije bio zainteresiran samo za nju, paralelno se bavio i mehaničarskim poslom, ali i organizacijom trkaće momčadi. Godine 1929. osnovao je momčad Scuderia Ferrari, koja se bavila pripremom Alfa Romea za utrke. 


Najveći trkaći uspjesi milanske tvrtke uslijedili su upravo dok se Ferrari brinuo o njihovom trkaćem programu te se osobno prestao utrkivati. Nakon odlaska iz Alfa Romea po zaštićenom ugovoru nije smio koristiti vlastito ime pa je na VN Brescije 1940. debitirala njegova nova momčad Auto Avio Costruzioni.

Nakon rata više nije bilo zapreke korištenju svog imena i od 1947. Ferrari pod njim proizvodi trkaće i cestovne automobile, s amblemom Propetog konjića.







Gulf

Tembo