13.5.2018. Autor: Željko Marušić

Pouka tragedije u Puli: 5 savjeta za parkiranje na nagnutoj podlozi

Mjenjač ubacite u prvi stupanj ili P, polugom ili gumbom aktivirajte parkirnu kočnicu, a prednje kotače zakrenite prema rubnjaku ili drugoj bliskoj prepreci

Bizarna nesreća u kojoj je jučer, u 13:18 u Puli, smrtno stradao 79-godišnjak, prignječen o stablo vlastitom Opel Vectrom, koju je, nakon što je nezakočena krenula s ukošenog mjesta, u kretnji pokušao zaustaviti kroz vrata, pokazuje koliko je opasno, na nagnutoj podlozi, automobil ostaviti nezakočen ili nedovoljno dobro zakočen.

Zakočiti auto nakon parkiranja i svakog, pa i najkraćeg izlaska iz njega, obveza je svakog vozača! Ipak, često se događa da neki automobil, jer nije, ili je bio loše zakočen, sleti u more, rijeku, provaliju... Jučerašnja je nesreća pokazala koliko je to, osim izvjesnog izazivanja velike štete, opasno, pogibeljno. Naime, vozilo koje 'odluta' s mjesta gdje je parkirano ili zaustavljeno može naletjeti na pješaka, dijete izvan ceste, drugi auto... 

Stoga ga je nužno dobro zakočiti, a svaki automobil za to ima dva odvojena sustava stacionarnog kočenja: mehanizam prijenosa snage (mjenjač) i parkirnu (ručnu) kočnicu. Važni savjeti:

1. Uvijek, čak i pri parkiranju na cesti bez nagiba, koristite oba sustava stacionarnog kočenja: prijenos snage (mjenjač) i ručnu (parkirnu kočnicu). 

2. Prednje kotače usmjerite prema rubnjaku, zidu ili najbližoj prepreci, po logičnoj putanji automobila nizbrdo. 

3. Mjenjač ubacite u prvi stupanj prijenosa. Blokada je nešto intenzivnija uključivanjem hoda unatrag (rikverca), ali mjenjač teže ispadne iz prvog stupnja, koji je stoga preporučljiviji. Ako je mjenjač automatski, ručicu ubacite u P. To uvijek treba biti prvi korak stacionarnog kočenja, a drugi je parkirnom (ručnom) kočnicom!

4. Na većoj nizbrdici ručicu parkirne (ručne) kočnice potegnite do kraja. Ne 'štedite' je! Jednako postupite i ako se parkirna kočnica aktivira nožno. Ako je elektro-mehanička, a ne aktivira se automatski gašenjem motora, obvezno je aktivirajte.

5. Ako je mjenjač ručni, u svrhu kontrole dobre zakočenosti, papučicu spojke pritisnite do kraja. Trebali biste osjetiti blagi trzaj, milimetarski pomak auta nizbrdo, jer tada stacionarno kočenje, umjesto prijenosa snage (mjenjača), preuzima parkirna kočnica. Ako auto počne 'kliziti', zaustavite ga dotezanjem ručice. Ako ne uspijete, parkirna je kočnica neispravna. Tada ni u kojem slučaju ne parkirajte na nizbrdici i odmah otiđite u servis.

Slike: Autoportal.hr




Cindrić



Cindrić

Mazda kampanja



Vulkal gume

Autowill