13.3.2017. Autor: Željko Marušić

Vozili smo: Volkswagen Golf 1.6 TDI Trendline HR

Decentno poboljšan, ukrašen LED svjetlima i gadgetima, 'pogođeni' dizelaš pojačan sa 105 na 115 KS

O Golfu 'svi sve znaju' ili barem tako misle. Adut iz Wolfsburga sedme generacije upoznali smo krajem listopada 2012. na prezentaciji u Costa Smeraldi, a ubrzo i provjerili najzanimljiviji model na testu. Pune četiri godine uspješno je krstario tržištem, nije ga pogodila ni afera Dieselgate, premda nije mogao proći 'neozlijeđen'. Za ulazak u petu tržišnu godinu postala je nužnost blago osvježiti cijelu izvedbu. 'Sitno, ali bitno', česta je fraza kojom smo opisivali ovakve zahvate. Da je bilo sitno, potvrđuje da se promjene, osim LED elementima u svjetlika gotovo ne vide, a koliko je to bilo bitno, procijenite.

Osim poboljšanja opreme i gadgeta pojačan je najpoželjniji i najpogođeniji  1.6 TDI, kojeg smo u peletu opreme Trendline HR. Krenimo od motora.  Snaga mu je sa 105 KS pri 3000/min pojačana na 115 KS pri 3500/min. To mu je omogućilo značajno poboljšanje performansi, koje ni dosad nisu bile loše. Ubrzanje do stotke skraćeno je sa 10,7 na 10,2 s, a najveća je brzina povećana sa 187 na 198 km/h. Dovoljno? Itekako. Na testnoj smo se vožnji uvjerili  je to sada'glazba s više nota'.

Ta je motor i prije bio uglađen (za dizelaša), a sada je, na većim okretajima dobio potreban 'šus'. Najveći moment, prije i sada je 250 Nm, što je među manjima u klasi 1.6. Ali to je 'recept' za osiguranje ravnomjernosti povećanja snage, smanjuje opterećenje na spojku i povećava joj vijek. Dakle, motor sada pruža veći temperament i više užitka. Unutrašnjost je malo bogatija i otmjenija, što se ističe velikim dodirnim ekranom na središnjoj poziciji.

Cijena od 156.000 kn je korektna, a kome je to puno, na izbor ima 3-cilindarskog benzina 1.0 TSI sa 110 KS te pruža zbilja respektabilne performanse (9,9 s, 196 km/h), uz prosječni potrošnju samo 4,8 litara. O redizajniranom Golfu će se još čuti....