19.10.2018. Autor: Dino Milić-Jakovlić

Abarth: talijanski proizvođač sportskih automobila, osnovan 1949.

Čarobnjaci koji su od 'Fiće' napravili jedan od najuspješnijih trkaćih modela, a danas friziraju Fiate 500 i 124 Spider

Znamenita talijanska tvrtka osnovana je u Bologni 31.3.1949., a dvije godine potom preseljena je u Torino. Proslavili su se razvojem sportskih dodataka, onoga što danas nazivamo tuning, a pogotovo ispušnim sustavima. No vrlo su brzo počeli raditi i vlastite automobile, na mehaničkoj osnovi raznih proizvođača. 

Uspjehe su nizali na utrkama i stazama za brzinske rekorde, a najviše ih vežemo za Fiat, premda vrijedi spomenuti barem još modele na bazi Simce i Porschea. Najuspješniji su Abarthovi modeli bili na bazi malih modela Fiata, 500, 600 i 850. 

Najpodesnijim se za prerade pokazao 'Fićo', od modela 750 Abarth iz 1956. koji je razvijao 41,5 KS i išao 135 km/h, pa sve do monstruoznog 1000 TCR iz 1971., nabildanog na 112 KS i sposobnog za 215 km/h. 

S podignutim poklopcem motora (ne zbog hlađenja nego zbog aerodinamike!) u Abarthima su pobjeđivali i naši najbolji vozači poput Vece Holjevca i Đanija Šverka, a nebrojeni su fićeki bili 'abartizirani' u kućnoj radinosti. 


Carlo Abarth (1908. - 1979.) tvrtku je 1971. prodao Fiatu, no ime nije ugaslo. Fiat 131 Abarth okitio se svjetskom titulom u reliju, a s cesta pamtimo Autobianchi A112 i Fiat Ritmo u Abarth izvedenica. 

Ime je u novom tisućljeću oživljeno i danas ga ponovo nose najsportskiji Fiati, Abarth 500, Abarth 500C, Abarth 695 Biposto i Abarth 124 Spider.




Cindrić



Cindrić

Mazda kampanja



Vulkal gume