28.2.2018. Autor: Željko Marušić

Audi A6 (C8), zvijezda Ženeve, udara na E-klasu

Peta generacija premium limuzine iz Ingolstadta u sličnim gabaritima nudi više ‘hi-tech’ luksuza, s turbobenzincima od 204 i 340 KS te turbodizelašima snage 231 i 286 KS

Nakon što je početkom prošle godine stigao novi Mercedes-Benz E-klase, bilo je samo pitanje vremena kad će stići ‘treći mušketir’ - novi Audi A6. Šampanjac će se otvoriti na salonu u Ženevi, kad se očekuje peta generacija statusne limuzine iz Ingolstadta. Bez puno filozofije, novi je A6 umanjenica prošle godine predstavljenog modela A8. Dakle išlo se na sigurno, a nova ‘šestica’ od ‘osmice’ nasljeđuje i prvoklasnu tehnologiju i izvedbu. dužinom od 4939, širinom 1886 i visinom 1457 novi je A6 sedam milimetara duži, 12 širi i dva viši.

Novi Audi A6 napravljen je u stilu slogana tvrtke iz Ingolstadta ‘Vorsprung durch Technik’ (Napredak kroz tehniku), ‘inteligentnim’ izborom materijala, kombinacijom čelika visoke i ultravisoke čvrstoće, aluminija te u kritičnim zonama i kompozitnih materijala.To osigurava povećanje torzijske čvrstoće za više od 30 posto u usporedbi s ionako vrlo čvrstim prethodnikom uz smanjenje mase za 80 kg i ‘preporuka’ je za izvrsne performanse uz povoljnu potrošnju.



Perfektnu izvedbu potvrđuje koeficijent otpora zraka od 0,24, a ‘hi-tech’, usto gospodski elegantnu unutrašnjost, krasi virtualni 8,6-inčni kokpit, umjesto glavnih instrumenata, a u središnjem dijelu armature je 10,1-inčni. Sve je zaokruženo najsuvremenijim infotainmentom MMI. Tehnološki najsuvremeniju izvedbu potvrđuje svjetlosna tehnologija LED HD Matrix, zračni ovjes s 20 i 21-colnim alu felgama i, uz već slavni pogon quattro (4x4) i sustav upravljanja pomoću četiri kotača.

U ponudi je pet paketa opreme - osnovni, Sport, Design, Design Selection i S-line. Započetak su u ponudi je turbobenzinac 2.0 TFSI s 204 KS i 400 Nm (oznaka 40 TFSI, slijede turbodizelaši 3.0 V6 s 231 KS i 500 Nm (45 TDI) te s 286 KS i 620 Nm (50 TDI), a na vrhu ponude je turbobenzinac 3.0 V6 s 350 KS i 500 Nm (oznake 55 TFSI). Svaki je A6 ‘meki' hybrid, a verzije 3.0 V6, benzinske i dizelske, imaju 48-voltnu instalaciju.



Svi motori 3.0 V6 su serijski spojeni s pogonom Quattro, za turbobenzinca je predviđen 7-stupanjski automatski mjenjač S-tronic, a oba dizelaša su spojena na 8-stupanjski automatski mjenjač Tiptronic. 

Kad se tome pridoda projiciranje bitnih informacija na vjetrobran (Head-up-Display) navigacija koja ‘uči’, sustav poluautonomne vožnje i samostalnog parkiranja ‘On-Street Parking’ treba samo kazati ‘Kapa dolje’

Prodaja u Njemačkoj starta već u travnju, s početnom cijenom od 44.000 eura, a po tradiciji, pored limuzine, proizvodit će se dinamičan i funkcionalan caravan Avant, koji se očekuje početkom listopada na salonu u Parizu.

Dobro se podsjetiti Audi A6 je 1994. naslijedio model 100, koji je izvorno predstavljen 1968., kao odgovor na revolucionarni NSU Ro 80 i ulazak u klasu Mercedes-Benza 200 i BMW 1800/2000. Druga je serija prikazana 1976., a treća 1982. Taj je model postigao svjetski rekord u aerodinamici serijskih automobila (0,30).

Četvrta i posljednja 'stotka' prikazana je krajem 1990. Bio je to potpuno novi automobil, koji je 1994., uz sitne izmjene, preimenovan u A6. Peta je generacija (odnosno drugi A6) predstavljena u proljeće 1997., a šesti 2004. i još uvijek aktualni sedmi 2011.