13.10.2018. Autor: Željko Marušić

Audi e-tron, premium SUV na električni pogon, revolucija iz Ingolstadta

Prvi potpuno električni auto s četiri spojena kruga je golem (4901 x 1935 x 1616) i moćan (300 kW), ima 'pametan' pogon quattro (4x4), izvrsne performanse (5,7 s, 200 km/h) i doseg veći od 400 km, a do 80% kapaciteta puni se za samo 30 min

Prvi potpuno električni model iz Ingolstadta, upravo predstavljen u San Franciscu, kako bi bacio 'rukavicu u lice' Tesli, nije slučajno SUV, odnosno crossover. U Ingolstadtu su pametno shvatili da je budućnost upravo u toj koncepciji, u kombinaciji s  električnim pogonom. Audi e-trom se dužinom od 490 cm smjestio između Q5 (466) i Q7 (509), dakle nisu elektrificirali postojeći model. 

Sve je hi-tech, izvedeno prvoklasno (kvaliteta materijala, preciznost izrade). Karoserija je sazdana koncepcijom 'inteligentnoh izbora materijala', čelika visoke i ultravisoke čvrstoće (UHTS), aluminija i kompozita, a aerodinamičkim 'peglanjem'nadgradnje i podnice postignut je, za SUV, vrlo nizak koeficijent otpora zraka od samo 0,27. Za pogon se koriste dva elektromotora - 150 kW pokreće prednje i 150 kW stražnje kotače, koji su bez mehaničke veze, ali su savršeno spojeni u elektroničku (sinergijsku).

Napajanje je iz paketa polimerno-litij-ionskih baterija kapaciteta 95 kWh. Performanse, a više od 300 kW (408 KS) snage vrijedi okretni moment od 664 Nm, jer se oslobađa praktički od nula okretaja, odnosno od samog starta (nakon samo 0,25 s) su impresivne, za auto, koji praktički ne proizvodi zvuk, osim onoga od kotrljanja guma i zujanja elektromotora (radi sigurnosti ispušta umjetni zvuk). 

Završna testiranja predserijskog modela pokazala su impresivne mogućnosti SUV-a s električnim pogonom, koja poboljšava sniženo težište (u usporedbi sa SUV-om klasične koncepcije) i okretni  moment od 664 Nm, praktički od nula okretaja, koji daje dodatan osjećaj moći pri svakom pritisku papučice akceleratora

Do stotke ubrzava za 5,7 s, a najveća je brzina elektronički ograničena na 200 km/h. Čak 30 posto pogonske energije se regenerira, odnosno 'reciklira', jer oba elektromotora pri usporavanju i kočenju, počinji raditi kao generatori. Voznim svojstvima, udobnosti i aerodinamici pomaže električni zračni ovjes, koji se može visinski podešavati u rasponu od 75 mm.

Stoga je e-tron, u svom elementu na autocesti, u gradu, a i u pragvim terenskim uvjetima. Zahvaljujući izvrsnom podvozju i momentnoj karakteristicimoćnih elektromotora (nije potreban 'terenski' reduktor) ima i izvrsne offroad mogućnosti. Uz doseg veći od 400 km (po WLTP ciklusu, dakle prilično realan), zanimljivo je i punjenje, visokonaponskim punjačem na 80 posto kapaciteta za samo 30 min. Unutrašnjost je, trebali to naglasiti, 'svemirska', umjesto klasičnih vanjskih retrovizora ugrađene su kamere s OLCD monitorima unutra. 


Cijena, od 85.950 eura, je zanimljiva za 'ekološki osviještene' bogataše, kojima će zasigurno (uskoro) pomoći državne subvencije. Dolaze nova vremena...

Audi e-tron - VIDEO 1

Audi e-tron - VIDEO 2






Mazda kampanja

Izvor osiguranje kampanja



Vulkal gume