11.5.2016. Autor: Kristian Sikavičev

Audi Q3 RS Performance

Premium SUV na raketni pogon

Nakon modela RS6 Avant i RS7 Sportback u izvedbi Performance, predstavljenih u listopadu 2015., proizvođač iz Ingolstadta uveo je i trećeg člana - Q3 RS Performance. Uz motor osnažen sa 340 na 367 KS SUV mase 1680 kg ulazi na teritorij performansi kakve su do prije samo nekoliko godina bile rezervirane za čistokrvne sportaše. 

Osim Volva, koji je u međuvremenu odustao, a posljedično i Forda, Audi je jedini koji njeguje kulturu rednih 5-cilindraša. Motor 2.5 TFSI se, zbog provrta od 82,5 mm i hoda od 92,8 mm, odlikuje iznimno velikom snagom na niskim brzinama vrtnje (465 Nm već pri 1625/min), a pomalo radikalnim paljenjem (1-2-4-5-3) zajamčena je zvučna kulisa u kojoj je svako otpuštanje gasa popraćeno grgljanjem i pucnjevima ispušne cijevi.

Stotku hvata već za 4,4 s, juri 270 km/h, zaustavni put sa 100 km/h iznosi svega 35,3 m, a pritom prosječno troši 8,6 l (realno 10). Tvrđi i 20 mm niži ovjes, 15 posto kruća karoserija, stabilizatori većeg presjeka i niskoprofilne gume na 20-colnim naplacima… I više je nego jasno da iole ozbiljniji silazak s asfalta ne dolazi u obzir. Ovakav Audi Q3 bolje će se snaći na stazi nego na makadamu. Napredni sustav kontrole stabilnosti ESC i posljednja generacija opjevanog pogona Quattro omogućavaju selektivno slanje snage na svaki kotač zasebno, tako da je maksimalan grip zajamčen bez obzira na vremenske uvjete i kvalitetu asfalta. 

Adaptivni amortizeri nude programe Comfort, Auto i Dynamic, volan se odlikuje iznimnom preciznošću, a zlu ne trebalo diskove promjera 365 mm 'grizu' 8-klipna kliješta. Stručnjaci iz Ingolstadta sportske su performanse 'ispeglali' na legendarnoj stazi Nürburgring. Posebna pažnja pritom je usmjerena na dinamiku brzih promjena smjera, zbog visokog težišta, a kao referenca je poslužio standardni RS3, kojeg pokreće isti motor. 

Sprega luksuza, elegancije i sporta naglašena je i u unutrašnjosti. Premium materijali, prvoklasna ergonomija i uzorna završna obrada začinjeni su elementima od ugljičnih vlakana i brušenog aluminija. Standardna oprema već obuhvaća sustav za samostalno parkiranje, duboko profilirana sjedala te MMI infotainment sustav. U programu Sport vozaču se nudi prikaz pretlaka turbopunjača te tlaka i temperature ulja u motoru, kao i štoperice. 

Prodaja kreće sredinom lipnja, uz početnu cijenu u Njemačkoj od 61.000 eura. Kod nas će, zbog trošarina, biti dvadesetak posto skuplji. Šteta…