17.9.2018. Autor: Željko Marušić

Bilo pa prošlo: Razvodnik paljenja, klasični mehanički, bila su to vremena...

Objedinjava tri funkcije u istom kućištu: razvod visokog napona, prekidač niskog napona (12 V) i centrifugalni regulator paljenja, manje je učinkovit i pouzdan od elektroničkog, ali se lakše i jeftinije popravljao

Kut pretpaljenja uobičajeni je, ali netočan izraz, jer nije riječ o pretpaljenju nego paljenju smjese iskrom na svjećici. Iskra preskače 0° do 12° (ler), odnosno 20° do 30° (puno opterećenje) okretaja koljenastog vratila prije gornje mrtve točke (GMT). Ispravno je dakle 'pretkut paljenja', a ne 'kut pretpaljenja'. 

Kako se vratilo razvodnika okreće upola sporije od koljenastog, odnosno jednako brzo kao bregasto (stoga se u Golfu I i Lanciji Delti ugrađivao u njegovom produžetku), na njemu je upola manji. Rotor razvodi visoki napon, a vakuumski regulator podešava kut paljenja ovisno o brzini vrtnje, a centrifugalni o opterećenju motora, mijenjajući kut rotora prema bregastom vratilu razvodnika.





Cindrić



Cindrić

Mazda kampanja



Vulkal gume

Autowill