20.4.2017. Autor: Dino Milić-Jakovlić

Bitter (1973.-1989.), Njemačka

Pokušaj ulaska među ekskluzivne GT automobile, ali s mehanikom - Opela!

Erich Bitter možda je i najpoznatiji među malim njemačkim proizvođačima sportskih automobila, a njegovi modeli CD i SC stekli su priličan ugled, ne samo među ljubiteljima Opela, na čijoj su mehanici bili bazirani, nego i uopće. Danas i u Njemačkoj i u SAD i u Velikoj Britaniji postoje aktivni klubovi ljubitelja, sa skupovima i velikim fundusom vozila. Sedamdesete je obilježio prekrasni CD na bazi Diplomata, nastao na bazi Opelovog prototipa iz 1969., kojeg je u suradnji s Opelom u realnost pretočio Bitter, ranije znan kao pokretač uspjeha projekta Intermeccanica. Pietro Frua zagladio je dizajn tvorničkog prototipa, a makar je Bitter formalno neovisna marka, razvoj i testovi odvijali su se u Opelovim pogonima. Serijska proizvodnja počela je 1973., a u rekordnoj sljedećoj godini proizvedeno je čak 99 primjeraka ovog prekrasnog kupea. Nakon ukupno 395 automobila, 1979. je stigao nasljednik, atraktivni SC na Senatorovoj bazi. Vrlo nalik Ferrariju 400 GT, ovaj je coupe do 1989. napravljen u 461 primjerku, čemu valja pridodati i 22 kabrioleta i pet limuzina. Nakon toga Erich Bitter svako malo predstavi neki projekt koji ne doživi serijsku proizvodnju, premda momentalno od njega možete naručiti Vero, na bazi Holdena, kao i novi model na bazi Insignije OPC. Na tržištu SAD Bitter je neko vrijeme čak prodavan u službenoj dilerskoj mreži Buicka. Danas je ovo kultna marka s klubovima ljubitelja u nekoliko zemalja. Najbolja je ponuda klasičnih modela, očekivano, u Njemačkoj. Cijene se kreću od 15-40 tisuća eura za SC i 50-70 tisuća za prekrasni CD.




Mazda kampanja

Izvor osiguranje kampanja

Mercedes kampanja



Vulkal gume