25.5.2011. Autor:

BLMC: BRITISH LEYLAND MOTOR CORPORATION

Okrupnjavanje koje nije spasilo britansku autoindustriju


British Leyland Motor Corporation Ltd (BLMC), britanski je automobilski koncern nastao 1968. spajanjem British Motor Holdingsa (BMH) i Leyland Motor Corporation (LMC). Uobičajena oznaka bila je British Leyland. U to doba LMC je bio uspješan proizvođač, a u programu je imao modele Terrier, Boxer, Clydesdale i Maraton, a uspješniji je bio u proizvodnji gospodarskih vozila, posebice kamiona i autobusa. British Motor Holdings nastao je 1966., spajanjem tvrtki Jaguar Cars, koja je objedinjavala marke Jaguar, Daimler Coventry Climax i Guy te koncerna British motor Corporation (BMC), sastavljenog od marki Austin, Morris, MG, Riley, Wolseley, Vanden Plas i BMC.



U programu su imali planetarno uspješnog Minija te solidnog Austin Morrisa 1100/1300, a model Austin Maxi pokazao se neuspješnim. Kako bi što prije mogli uspješno konkurirati modelima Ford Cortina i Vauxhall Viva (britanski pandani Ford Taunusa i Opel Kadetta), 1971., kombinirajući tehniku postojećih modela, predstavili su model Morris Marina. Premda se na tržištu zadržao do kraja 1980., bilo je loše kvalitete te je po većini lista pouzdanosti vozila nalazio na dnu. Postao je predmetom sprdnje, čak su ga i spaljivali (na slici), s natpisom ‘bijedan auto’.



To je nepovratno uništilo ugled BLMC-a, a na tu temu napravit ćemo i tekst ‘Morris Marina - auto koji je uništio britansku autoindustriju’. Kako puno bolji nije bio ni Austin Allegro, nasljednik uspješnog modela 1100/1300, BLMC je sredinom 80-ih bankrotirao. Uz potporu britanske vlade 1986. iz BLMC-a nastaje Rover Group, odnosno MG Rover Group. Ni ta kombinacija nije bila sretna - od 1994. do 2000. je bila u koncernu BMW (koji ga se na kraju želio riješiti pošto-poto, a od 2009. je dio kineskog konzorcija Nanjing Group.

(žm)