17.7.2019. Autor: Željko Marušić

BMW 218d Active Tourer protiv Mercedes-Benza B 200 d, tko je pobjednik?

Autozeitung.de u dinamici vožnje i troškovima prednost daje BMW-u, u karoseriji, komforu, motoru/mjenjaču Mercedes-Benzu, koji i odnosi pobjedu 'za prsa'...

Novinari njemačkog magazina Autozeitung.de u usporednom testu su usporedili dva premium monovolumena C-segmenta BMW 218d Active Tourer i Mercedes-Benza B 200 d. Usporedba je i korektna i nije, jer je prvi stigao  na jesen 2014, a drugi početkom godine. 

O njima smo napisali sve bitno, a kad je adut s trokrakom zvijezdom u pitanju treba naglasiti da to nije osnovni 180 d, s inače izvrsnim Renaultovim 1.5 dCi sa 116 KS i 260 Nm, nego upregnut novim 'kraljem dizelaša OM 654.

'Za prsa', odnosno 3030 prema 3009 bodova pobijedio je Mercedes-Benz B 200 d, što je i očekivano. Naime, riječ je o četiri i pol godine mlađem modelu, novitetu, i kako bi bilo da je suprotno? Sramota. Oba, modela su, naime, tehnološki perfektna, 'ispeglana' do detalja, sličnog oblika, osnovne koncepcije i izvedba, jednake snage i sličnih performansi.  Krenimo redom:


KAROSERIJA: Mercedes-Benz je 20 cm duži i ima 5 cm veći medousni razmak, ali, začudo, osim više mjesta za glavu, straga nema osjetne razlike u komforu. Usto, BMW-ov 'gepek' nudi 23 litara veći prtljažnik Sprijeda je položaj također sličan, za malo je više mjesta u Mercedes-Benzu, ali se nešto 'vozačkije' sjedi u BMW-u. Mercedes-Benz nudi nešto više hi-tech sigurnosnih elemenata (noviji je!), ali oba serijski imaju sustav za napuštanje trake i autonomno kočenje. Novi digitalni kokpit, s kojim su svi oduševljeni (izgledom i funkcionalnošću) i ipak nešto više prostora u unutrašnjosti donose Mercedes-Benzu bodovnu prednost 662 prema 637.

KOMFOR - BMW opremljen sportskim sjedalima (490 eura), koja omogućavaju bolje sportsko držanje, ali su manje udobna od Mercedes-Benzovih 'komfornih sjedala s Multikonturna (doplata 1773 eura). Mercedes-Benz pruža i bolje prigušenje buke i vibracija. Ugodna je vožnja i u BMW-u, ali se osjeća više buke od vjetra i kotrljanja. Uzrok je čvršći podešenosti adaptivnog ovjesa (doplata 500 eura) i 18-colnim alu naplacima (doplata 1660 eura). Ovdje je, dakle razlika u podešenosti podvozja koja donosi prednost Mercedesu 734 prema 724 boda, ali  zbog toga će drukčija razdioba biti u kategoriji Dinamika vožnje.

MOTOR/MJENJAČ - oba su modela opremljena rednim 4-cilindrašima, s blagom prednošću u obujmu na strani BMW-a - 1995 prema 1952 ccm). Oba motora razvijaju po 150 KS, a prednost u okretnom momentu je na strani BMW-a - 350 prema 320 Nm. Pomalo nelogične razlike (dok se ne analiziraju mjenjači) su u performansama. Naime, premda Mercedes-Benz ima 20 kg veću masu, 1904 prema 1584 kg, istom snagom i manjim vršnim okretnim momentom do stotke ubrzava za 8,4 s, dok BMW troši 8,8 s. Još je veća razlika pri ubrzanju do 150 km/h - 18,6 prema 20,3 s. B-klasa usto ima i osjetno veću 'špicu' - 219 km/h prema 210 km/h. Testna potrošnja je ista kod oba modela - 5,8 litara. Ove, naizgled nelogične razlike posljedica, zasluga su prednosti koje donosi 8-stupanjski automatski mjenjač s dvostrukom spojkom prema klasičnom ZF-ovom 8-stupanjskom automatskom mjenjaču s hidrodinamičkim pretvaračem momenta. Prednost, čak i premalo određena, je na strani B-klase, 658 prema 652 boda.


DINAMIKA VOŽNJE tradicionalna je bavarska kategorija. Premda su oba modela 'nesportske' izvede - povišeni monovolumeni, s prednjim pogonom i poprečno ugrađenim motorom, oba su agilna i stabilna. Ovdje je prednost na strani BMW-a, koji, usprkos nešto lošijim performansama pruža više vozačkog užitka. Upravljač je nešto izravniji, podvozje sportskije i 'konkretnije'. Oba koče izvrsno, s vrućim kočnicama pri 100 km/h oba staju za 35 metara, a s hladnim prednost je na strani BMW-a, 35,4 prema 36,6 metara. Dakle, usprkos nešto lošijih performansi, prednost je na strani BMW-a - 652 prema 646 boda.

TROŠKOVI su kategorija gdje BMW osnovnom cijenom 33.300 prema 35.932 eura. Još je veća razlika u testiranim opcijama - 38.460 prema 44.333 eura. To donosi nešto veće osiguravateljske takse, dok Mercedes ima nešto nižu ekološki, jer 'na papiru' ispuhuje 135 prema 146 grama CO2 po kilometru (realno oba ispuhuju po 154). U ovoj kategoriji BMW je u prednosti s 344 prema 330 bodova.

Kad se sve zbroji, dolazimo do konačnog skora - 3030 prema 3009, u korist Mercedes-Benza. Iznenađeni? Mi nismo. A realna razlika je stvar ukusa, afiniteta, karaktera vozača. Jer, ovo su, po svemu, dva odlikaša...


Izvor: Autozeitung.de






Gulf

Tembo