6.11.2019. Autor: Juraj Kamber Grahovac

Citroen C5 Aircross Hybrid - francuski recept za ekologiju

Citroen po prvi puta kreće u pohod na tržište električnih vozila uz svoj novi SUV C5 Aircross Hybrid...

Iako se već dokazao kao uzor iz aspekta udobnosti zahvaljujući novim ovjesima s progresivnim hidrauličnim graničnicima, Advanced Comfort sjedalima te čak 20 tehnoloških rješenja za pomoć u vožnji, ovaj SUV novom hibridnom izvedbom zakoračiti će u novu, zanimljivu borbu s konkurencijom. Ova odluka nije iznenađujuća, budući da je tvrtka u sklopu svoje strategije Core Model Strategy odlučila kako će do 2023. godine 80% game vozila imati svoju izvedbu na struju. U prijevodu, svaki će model koji silazi sa Citroenovih traka imati i svoju hibridnu inačicu, a upravo je C5 Aircross prvijenac u ekološki "osviještenijoj" inačici.

Za potpuni užitak i fleksibilnost vožnje ovim hibridnim vozilom zaslužna je nova, napredna električna osmerostupanjska automatika (e-EAT8) koja pruža odličnu sinergiju mjenjača i pogonskog sklopovlja. Uz spajanje dvolitrenog turbo benzinski motora Puretech 180 sa električnim motorom od 110 KS ukupno razvija 225 KS te 320 Nm okretnog momenta. Uz odlične performanse i visoku razinu udobnosti i rafiniranosti u vožnji, ekologija je svakako i dalje prioritet. Hvaljena modularnost i prostranost prtljažnika ostala je netaknuta budući da su baterije ugrađene ispod stražnjih sjedala.  Od ostalih modela pogonjenih konvencionalnim benzinskim i dizelskim motorima, ovaj će se plug-in hibrid razlikovati još po "hybrid" logotipu straga i na blatobranima, otvoru za punjenje s lijeve strane koji je smješten simetrično na otvor za gorivo s desne strane, ali i u novim paletama boja.

Po uzoru na ostala PHEV vozila, opremljen je funkcijom Brake za pojačano usporavanje vozila bez pritiskanja papučice kočnice kako bi se povećao domet u potpuno električnom načinu rada (ZEV). Riječ je o sustavu koji omogućuje obnavljanje energije tijekom kočenja i usporavanja kako bi se baterija dodatno napunila, što u konačnici znači i veći domet, koji u već spomenutom električnom modusu iznosi 50 kilometara. Tih, miran i izrazito štedljiv, ali dovoljno agresivan i potentan. "Iznimno sam ponosna što ćemo predstaviti novi SUV C5 Aircross Hybrid koji predstavlja prvi korak u našoj strategiji elektrifikacije. Ovo je vozilo neupitni predvodnik marke CITROEN u pogledu tehnologije i nudi istinsku svestranost u upotrebi: električna svakodnevna vožnja, a po potrebi upotreba motora s unutarnjim izgaranjem. To je recept vrhunske udobnosti za svakoga!" tvrdi Linda Jackson, generalna direktorica marke Citroen. 

Proizvodnja kreće u tvornici Rennes-La Janais u Francuskoj, a na hrvatsko tržište stiže početkom ljeta 2020. godine. Nije upitno kako će i ovaj, sudeći po dosadašnjih 80,000 prodanih primjeraka, već popularni model pronaći svoje kupce diljem Europe, ali i u Hrvatskoj. Potonja činjenica veseli sve one koji žele aplicirati za državnu subvenciju za eko-vozila, a ovo će biti prvi takav Citroen na kojeg se to može odnositi.





Mazda


Gulf

Tembo