1.8.2019. Autor: Željko Marušić

De Dion: prethodnik suvremenog stražnjeg ovjesa

Ujedinjuje vrline krutog ovješenja i neovisnog Multilinka, dobro rješenje za stražnji ovjes auta sa stražnjim pogonom, nekad su ga koristile Alfe, danas Smart i Twingo...

De Dion, napredna je izvedba stražnjeg krutog ovjesa, koja povezuje vrline krutog mosta i neovisnog vješanja. Stražnji su kotači povezani krutom vezom (mostom), ali su odvojeni od diferencijala, koji je učvršćen na karoseriju. 

Pogonska se veza ostvaruje slično kao kod suvremenih neovisnih ovjesa, posebnim vratilom i po dva homokinetička zgloba sa svake strane. Glavna mu je prednost što smanjuje neogibljene mase i rizik poskakivanja kotača na neravnom asfaltu. 

Usto se na normalnoj cesti ne mijenja kut bočnog nagiba kotača, neovisno o opterećenju, što je dobro za bočno vođenje. Time De Dion ujedinjuje prednosti krutog i neovisnog ovjesa. 

Najviše ga je koristio Alfa Romeo (na glavnoj slici je De Dion stražnji ovjes Alfe 6, koja se proizvodila od 1979. do 1986.), a 1960-ih i Opel, Maserati.. Danas se ugrađuje u Renault Twingo te Smart ForFour i ForTwo.