21.3.2018. Autor: Željko Marušić

Dizelaši (ni)su 'out', a novi je hit Volkswagen Golf 1.5 TSI ACT BlueMotion?

Direktno ubrizgavanje s tlakom od 350 bara, isključivanje cilindara pri manjem opterećenju, turbopunjač VNT i automatika DSG7 daju izvrsne performanse (9,1 s i 210 km/h), uz deklariranu potrošnju od 4,8 l

Redizajnirani Golf sedme generacije konačno je na našem tržištu dobio već 'na sva zvona' hvaljenog turbobenzinca s direktnim ubrizgavanjem 1.5 TSI, izvedenicu 1.4 TSI. Riječ je o novoj verziji motora serije EA211, kojemu je povećanjem hoda s 80 na 85,9 mm, uz zadržavanje provrta od 74,5 mm, obujam porastao s 1390 na 1499 ccm. Zasad je dostupan u snažnijoj verziji od 150 KS, a upravo je, na njemačkom tržištu, predstavljena još štedljivija verzija sa 130 KS.

Prva je važna značajka uvođenje turbopunjača VNT (promjenjive geometrije, sa zakretnim lopaticama statora turbine), po prvi put u 'civilni' auto. Ta je tehnologija dosad ugrađena u Porsche 911 turbo i 718 Cayman. Riječ. je o iznimno zahtjevnoj izvedbi, jer se turbinska strana turbopunjača kod benzinskog motora zagrijava i na više od 1000⁰C, pa se zakretni mehanizam trebao izraditi od keramike.

Druga je značajka Boschovo direktno ubrizgavanje pete generacije, s maksimalnim tlakom od 350 bara (počelo je sredinom 1990-ih s 80 bara), što je doprinos performansama (snazi i brzini odziva na gas), potrošnji i ekologiji.

Treća su značajka cilindarske košuljice tretirane plazmom, koja osigurava fino spiralno zakaljivanje stijenke, uz stvaranje 'džepova' među spiralama nakon uhodavanja, u kojima se zadržava ulje. Time se otpori trenja u cilindrima smanjuju za više od 20 posto, a istodobno povećava otpornost na habanje (dakle trajnost).

Četvrta je značajka sustav ACT (Active Cylinder Management), za deaktivaciju odnosno isključivanje dvaju cilindara u umjerenoj vožnji. Tada stalno ostaju blago otvoreni ispušni ventili (hidrauličkim aksijalno pomičnim ukošenim brjegovima na bregastom vratilu), kako ne bi bilo negativnog rada, odnosno gubitaka na kompresiji, 'prokletstvu' svakog benzinca, te se isključuju brizgaljke.

Dva od četiri cilindra automatski se deaktiviraju kod umjerene vožnje, pri brzinama vrtnje od 1400 do 4000/min i brzini do 130 km/h. Sve to omogućava bitno poboljšanje performansi, uz potrošnju nižu za deset posto. Dosadašnja verzija sa 150 KS i 250 Nm, do stotke dosprinta za 8,3 s i postiže 216 km/h, a prosječno troši, u verziji BlueMotion, dakle sa sustavom ACT i automatskim mjenjačem DSG7 - 5,0 litara.

Nova verzija sa 130 KS ima najveći moment od 200 Nm već od 1400/min, što osigurava zanimljiv spoj uvjerljivih performansi (9,1 s i 210 km/h), uz deklariranu prosječnu potrošnju od 4,8 litara, dakle, u realnim se uvjetima lijepo može voziti s realnih šest. Ali, da su 'tepanja' kako je štedljiv poput dizelaša bez osnove pokazuje usporedba s moćnijim 2.0 TDI BlueMotion, koji deklarirano troši 4,2 l. Novi super-benzinac, ipak, troši 14,3 posto više (u usporedbi s 1.6 TDI, sa 4,1 l, troši čak 17 posto više).

Dakle, ne treba baš pisati hvalospjeve. Na našem se tržištu očekuje na ljeto, a cijene još nisu poznate. Ovo su cijene dostupnih modela Volkswagen Golf s benzinskih 150 KS.

1.5 TSI Comfortline (5,2 - 5,3 l/100 km) - 154.341 kn
1.5 TSI EVO Comfortline (5,0 - 5,1 l/100 km) - 161.962 kn
1.5 TSI Comfortline DSG7 (5,1 - 5,2 l/100 km) - 172.356 kn
1.5 TSI EVO Comfortline DSG7 (4,9 - 5 l/100 km) - 178.199 kn





Cindrić



Cindrić

Mazda kampanja



Vulkal gume

Autowill