27.7.2018. Autor: Željko Marušić

Pazite: polusintetično ulje (10W...) nije dobro za turbo motor

U sebi ima najviše 25% sintetičnog te lošije podnosi ekstremne temperature u turbini i sklonije je karboniziranju, čime se zatvaraju uljni kanali

Motorno ulje zadnja je stvar na kojoj treba štedjeti. Ipak, u turbodizelaše mnogi, umjesto 100% sintetičnog, koje se poznaje po donjoj granici viskoznosti 5W i 0W, koristi polusintetično 10W. Razlika u cijeni je mala, a radi se velika greška, jer je sintetično ulje znatno otpornije na visoke temperature. Turbopunjač se, na strani turbine, kod turbodizelaša zagrijava i iznad 900⁰C, kod turbodizelaša i iznad 1000⁰C

Polusintetično u sebi ima najviše 25 posto sintetičnog (ostalo je mineralno) i sklonije je izgaranju, karboniziranju, čime se zatvaraju uljni kanali i otežava podmazivanje. Nažalost, šteta se ne otkriva odmah, ponekad prođe i nekoliko godina dok 'štednja' na ulju ne dođe na naplatu. Treba biti i oprezan s kupnjom po nesrazmjerno niskim cijenama, jer na tržištu ima dosta falsifikata...




Cindrić



Cindrić

Mazda kampanja



Vulkal gume

Autowill