9.1.2018. Autor: Željko Marušić

Dobro je znati: V180° nije bokser

Nasuprotni klipovi bokser motora idu jedan prema drugom (boksaju se), odnosno nasuprotno, a kod V motora s kutom 180° idu jedan za drugim

Ne smije se brkati V motor s kutom među cilindrima od 180° (koristio ga je 1960-ih Ferrari) s bokser motorom, jer su kod njega klipnjače nasuprotnih cilindara na zajedničkim rukavcima koljenastog vratila.

Bitna je razlika i u radu: nasuprotni klipovi bokser motora idu jedan prema drugom, boksaju se (desno na slici), a kod V motora s kutom 180° idu jedan za drugim, odnosno nasuprotno (lijevo).

Takva je izvedba jednostavnija i jeftinija, ali je zbog lošijeg dinamičkog balansa prikladna samo za sportske motore sa šest i više cilindara. Danas se više ne koristi.







Mazda kampanja

Izvor osiguranje kampanja

Mercedes kampanja



Vulkal gume